چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
مسعود مهرابی؛ همسایه کشاورز و سینایی در قطعه هنرمندان

مسعود مهرابی مورخ سینما و صاحب امتیاز مجله "فیلم" امروز 12 شهریور ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد، مقبره اش در همسایگی خسرو سینایی و محمد علی کشاورز است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ایسنا نوشت: در این مراسم خانواده و برخی همکارانش در مجله فیلم حضور داشتند.

از جمله حاضران می‌توان از فرهاد توحیدی،هوشنگ گلمکانی، عباس یاری ، امیر اثباتی،فرامرز روشنایی، سیف الله صمدیان،محمدرضا دلپاک،محمود گبرلو و... نام برد.

جهانبخش نورایی،هوشنگ گلمکانی،فرهاد توحیدی، پویا مهرابی (پسرش)، عباس یاری، ذرقانی مدیر مسئول صنعت حمل و نقل، شاهین شجری کهن و... از جمله سخنران این برنامه بودند.
در این برنامه از سوی همکاران مسعود مهرابی تاکید شد که راه او را ادامه می دهند و تاکید شان بر انتشار مجله فیلم است.
عیاس یاری در سخنانی گفت: مسعود مهرابی اولین نفر می آمد دفتر و اخرین نفر می‌رفت، چرا مسعود بدقولی کردی و زودتر رفتی! از تو گله مندم.
پویا مهرابی پسر مسعود مهرابی ضمن تشکر از حاضران از دردی که پدرش در دستش حاصل شده بود و چند ماه اخیر خانه نشین اش کرده بود، سخن گفت و تاکید کرد که پدر از خانه نیز پیگیرکارهای مجله بود.
در این مراسم، فرهاد توحیدی از دوستان و هم دانشکده‌ای‌های مهرابی با یادآوری خاطراتی از دوره ورود خود به دانشکده هنرهای درماتیک در سال 1355 گفت: مسعود مهرابی پیش از آنکه مسعود مهرابی سینمای ایران باشد، مسعود دانشکده هنرهای دراماتیک است. او جزو ورودی‌های سال 55 است که بعد از گذر از هفت خوان رستم به این دانشکده راه یافتند و بعد از این همه سال هنوز دوستی و ارتباط آنان برقرار است.

این فیلمنامه نویس ادامه داد: درخشان‌ترین تکه زندگی ما که تا به امروز ما را به هم وصل کرده، مهری است که مهر سال 55 میان ما بسته شد و تا به امروز پایدار مانده است.
توحیدی با اشاره به روحیه پدرانه مهرابی در دوران دانشکده افزود: هرچند همسن و سال بودیم ولی او از همان آغاز روحیه پدرانه و دستگیری از دیگر دانشجویان را داشت چراکه مسعود و هوشنگ (گلمکانی) پیش از ورود به دانشکده وارد فضای کار شده بودند و با همین روحیه مجله فیلم شکل گرفت.

این هنرمند سینما اضافه کرد: آثاری بسیاری از دانشجویان آن دوره با هدایت آنان در مجلات و روزنامه‌ها به چاپ رسید و بعد از اینکه شور و تب و تاب جوانی ما با دوره انقلاب، انقلاب فرهنگی و جنگ، همراه شد در آن دوران فترت دانشگاه‌ها، مسعود و هوشنگ تصمیم گرفتند شکل کاری بچه‌های دانشکده عوض شود و از آنجه پیشتر به دست آورده بودیم، محافظت و دستگیری کردند.
    
مسعود مهرابی در سن 66 سالگی بر اثر سکته قلبی 10 شهریور ماه از دنیا رفت.

سعید خال؛ مدیر عامل بهشت زهرا (س) در این مراسم تاکید داشت که این برنامه با پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است و از مسعود مهرابی به عنوان یک چهره فرهنگی و ماندگار نام برد و او را رفیق قدیمی پدرش معرفی کرد.

اغلب حاضرین در این مراسم ماسک داشتند اما برخی از جمله سخنران برنامه بدون ماسک در حال اجرای برنامه بود و در دقایق بعدی برنامه کمی جمعیت اضافه شد با وجود اینکه باید به دلیل کرونا فاصله اجتماعی رعایت می‌شد. 



 این برنامه از طریق لایو مجله فیلم در حال پخش بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها