چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
۲۰۲ هزار مرسوله کتاب به ارزش ۱۶۲میلیارد ریال ارسال شد

۲۰۲هزار و ۶۰۲ بسته پستی کتاب به ارزش ۱۶۲میلیارد و ۸۱میلیون و ۶۰۰هزار ریال در ۵ماه نخست سال جاری از طریق سامانه پست‌کتاب در طرح «عبور از کرونا با کتاب» ارسال شده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ۲۸۸ناشر، ۱۱۹کتابفروش و ۶۹ فروشگاه اینترنتی کتاب با اجرای طرح «عبور از کرونا با کتاب»، در سامانه «پست کتاب» عضو شده‌اند و تاکنون توانستند ۲۰۲هزار و ۶۰۲ بسته پستی کتاب ارسال کنند.
 
مجموع کل هزینه پستی ارسال کتاب‌ها در طرح «عبور از کرونا با کتاب» ۱۲میلیارد و ۶۸میلیون و ۵۱۹هزار و ۹۸۳ ریال بوده که یارانه ۴میلیارد و ۹۲۲میلیون و ۳۶۲هزار و ۶۶۳ریالی به آن اختصاص پیدا کرد. همچنین، مجموع کل هزینه پستی از زمان ایجاد سامانه پست کتاب تاکنون، ۲۲میلیارد و۲۷۲ میلیون و۸۱۳ هزار و ۴۳ ریال برآورد شده‌است.
 
پیش از برگزاری طرح «عبور از کرونا با کتاب» ۷۸هزار و ۵۷۷مرسوله در سامانه پست کتاب به ثبت رسیده؛ درحالی‌که در طول اجرای این طرح با افزایش ۷۲درصدی به ۲۰۲هزار و۶۰۲ مرسوله پستی رسیده‌است.
 
ناشران، کتاب‌فروشان، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، با پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب و ادبیات ایران ketab.ir یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت‌نام و عضویت اقدام کنند؛ پس از ثبت‌نام حداکثر طی ۲۴ ساعت پنل پستی سامانه پست کتاب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها