سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
بزرگداشت زکریای رازی و رونمایی از آثار میراث مکتوب

«رساله فی اوجاع المفاصل و علاجها»، «کتاب الحاصل فی علاج المفاصل» و ترجمه فارسی «مقاله فی النقرس» به مناسبت روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکصد و سی و دومین نشست از سلسله نشست‌های این مؤسسه، به مناسبت روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی به رونمایی و معرفی «رساله فی اوجاع المفاصل و علاجها»، «کتاب الحاصل فی علاج المفاصل» و ترجمه فارسی «مقالة فی النقرس» اختصاص دارد.
 
مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب اثر طبی «رِسالةٌ فی اوجاع المَفاصِلِ وَ علاجِهِا» نوشته ابوبکر محمد‌ بن زکریا الرازی و «کتابُ الحاصِلِ فی عِلاجِ المَفاصِلِ» ترجمه فارسی اوجاع المفاصل از مترجمی ناشناخته، به همراه ترجمه فارسی «مقاله فی النقرس» رازی با تصحیح، تحقیق و ترجمۀ دکتر محمدابراهیم ذاکر و دکتر غلامرضا جمشید‌نژاد اول را به تازگی به عنوان سیصد و سی و هفتمین اثر از مجموعه آثار خود به چاپ رسانده است.
 
رساله فی اوجاع المفاصل و رسالة فی النقرس دو اثر ارزشمند زکریای رازی در زمینۀ بررسی دردهای بندگاه‌ها و چگونگی چاره‌اندیشی و درمان هر یک است و به گستردگی پیشگیری از رخداد آنها را گزارش کرده است. زیبایی و ارزشمندی اثر به چاپ رسیده، قرار گرفتن در کنار دیگر تحقیق و تصحیح متن عربی اوجاع المفاصل و ترجمه آن در سده هفتم به نام الحاصل فی علاج المفاصل است.
 
در نشست آتی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، حسین برقعی رضوی با موضوع «صحت انتساب اوجاع المفاصل به رازی و اهمیت مباحث پزشکی این اثر»، و محمدابراهیم ذاکر با موضوع «معرفی رسالة فی اوجاع المفاصل و علاجها» سخن خواهند گفت و مدیریت نشست نیز به عهده حسین جزایری خواهد بود.
 
یکصد و سی و دومین نشست مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب ساعت 19 روز چهارشنبه 5 شهریورماه 1399 در بخش لایو (پخش زنده) صفحۀ اینستاگرام این مؤسسه به نشانی mirasmaktoob@ برگزار خواهد شد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند با دنبال کردن صفحه اینستاگرام مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب در این جلسه حضور یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها