یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
«امرو هیچستانی» طنزپرداز بوشهری در بند کرونا

«حسن انصاری»، نویسنده، شاعر و طنزپرداز بوشهری متخلص به «امرو هیچستانی» به کرونا مبتلا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه «حسن انصاری» پیشکسوت طنزپرداز و معلم ادبیات بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری است، گفت: «امرو هیچستانی» برای استان بوشهر شأنی برابر با دهخدای طنزپرداز دارد. او سال‌ها با طنز فاخر مشکلات استان را منعکس کرد و باعث ایجاد اشتیاق به مطالعه در نسل‌های مختلف شد.

به گفته وی، وزن شعر و ردیف و قافیه در دستان این استاد گران‌ارج مانند موم است؛ گویی استادی یگانه از خاک کوزه می‌سازد و چون سروکار او با مردم بوده و هست، زبان مردمی، حسن خدادادی او در نگارش آثارش است.

کرمپور افزود: به همراه خیل علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و ادبیات استان بوشهر برای این استاد فرزانه دعا می‌کنیم تا باز هم بسراید و باز هم جان‌های تشنه را از ادبیات و فرهنگ سرشار خود سیراب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با آرزوی سلامتی و شفای عاجل این پیشکسوت طنزپرداز استان گفت: دعا کنیم این هنرمند پیشکسوت گرامی به حرمت سال‌ها زحمت و تلاش مداوم و پیگیر در عرصه فرهنگ و ادبیات این استان به‌زودی لباس عافیت و سلامت پوشیده و با حضور دوباره خود در عرصه فرهنگ و ادب استان ما را از آثار ارزشمند و استادانه خود بهره‌مند سازد.

یادآوری می‌شود، «حسن انصاری»، شاعر و طنزپرداز نام‌آشنای استان بوشهر با تخلص شعری «امرو هیچستانی» است. او این عنوان را از زنده‌یاد منوچهر آتشی به یادگار دارد. از هیچستانی تاکنون دو اثر به نام‌های «‌مطبوعاتی‌های نامطبوع من» و «تلقند» منتشر شده است. افزون بر این، وی بارها در ستون‌ طنز نشریات استان بوشهر نظیر «آیینه جنوب»، «اتحاد جنوب» و... هنرنمایی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها