سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
ادبیات حماسی را با کتاب «حماسه خوانی» در هیات‌ها بیان کنیم

معاون فرهنگی هیات رزمندگان اسلام گفت: کتاب «حماسه خوانی» با رویکرد خدمات عاشورایی به مداحان اهل بیت (ع) منتشر شده تا بتوانند ادبیات حماسی را با حفظ عزتمندی به صورت هنرمندانه بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت الاسلام عبدالرحمن سفیدی امین روز سه شنبه با اشاره به جدیدترین آثار منتشرشده در معاونت فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران و مداحان نسبت به حفظ ارزش های والای انقلابی و ادبیات حماسی و حفظ عزتمندی در بیان هنرمندانه در کتاب حماسه خوانی تلاش کرده ایم تا با آفرینش و گردآوری اشعاری با ویژگی و مضامین یادشده به تحقق این هدف والا در هیأت های مذهبی کمک کنیم.

وی افزود: کتاب حماسه خوانی در آستانه ماه محرم با رویکرد خدمات عاشورایی به ستایشگران اهل بیت (ع) در صد صفحه و به کوشش حجت الاسلام جواد محمدزمانی منتشر شده و تلاش شده تا از اشعار زمینه، واحد، شور و نوحه هایی با مضامین حماسی و انقلابی و تکریم ارزش های دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) و نیز از نوآوری های جوانان در خلق نغمه های اصیل و انقلابی بهره وافر برده شود.

سفیدی امین اضافه کرد: علاقه مندان برای استفاده از سبک اشعار کتاب حماسه خوانی می توانند از فایل صوتی این مجموعه در پایگاه هیأت رزمندگان اسلام به نشانی eheyat.com استفاده کنند. 

در مقدمه این کتاب آمده است: «اکنون در آستانه محرم و صفر دیگری هستیم؛ همان محرم و صفری که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، اسلام را زنده نگه داشته است. همان محرم و صفری که جلوه گاه حماسه و عزتمندی، منطقه اندیشه حسینی و عاطفه و احساس جوشان مردمان در طول چهارده قرن پیشین بوده است.
رسالت مادحین و شاعران حسینی نیز همانند گذشته جاری ساختن معرفت و فضیلت حماسه و شور اندیشه و دریافت از آبراه پرافتخار اشک و ناله در عزای سید و سالار شهیدان است این دفتر نیز همانند دفترهای گذشته بر پایه اشعار و نوحه های حماسی و انقلابی و با باور به ضرورت پرداختن به مباحث مهم جهان اسلام و ایران اسلامی و بایسته های بی‌دلیل اسلام سیاسی و اندیشه جهاد و مقاومت شکل گرفته است. »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها