سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
زندگی شهدای مدافع حرم نقشه راه نوجوانان و جوانان است/ دلیلی برای مظلومیت شهید هادی باغبانی

نویسنده کتاب «با تو می‌مانم» گفت: زندگی شهدای مدافع حرم که در برخی کتاب‌ها منتشر می‌شود، می‌تواند نقشه راه نوجوانان و جوانان در مسیر زندگی باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ۲۸ مردادماه سالروز شهادت شهیدِ مدافع حرم هادی باغبانی در دمشق سوریه است. او خبرنگار و مستندسازی بود که با شروع جنگ در سوریه به همراه یک گروه از مستندسازان ایرانی برای ثبت دقیق جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌های داعش برعلیه مردم بی‌گناه سوریه به این کشور سفر کرد و در مردادماه سال ۱۳۹۲ به شهادت رسید.

به مناسبت سالروز شهادت این رزمنده مدافع حرم با منصوره قنادیان، نویسنده کتاب «با تو می‌مانم» که شامل زندگی داستانی این شهید است گفتگو کردیم. قنادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره این کتاب بیان کرد: کتاب «با تو می‌مانم» روایتگر زندگی مشترک شهید هادی باغبانی از زبان همسرشان مریم مهدی‌پور است که در خردادماه امسال هم‌زمان با عید فطر منتشر شد.

وی اظهار کرد: انتشارات روایت فتح قبل از شهادت شهید باغبانی همکاری‌هایی با او داشته و ناشر درصدد بود تا اثری درباره این شهید منتشر کند؛  بنابراین انتشارات کار را به بنده سپرد و من هم از کار برای این شهید استقبال کردم.

این نویسنده با اشاره به اینکه برای نگارش کتاب گفتگوهای بسیاری با همسر شهید انجام دادم، عنوان کرد: در کتاب «با تو می‌مانم» زندگی مشترک شهید باغبانی را روایت کرده‌ام و آن چیزی که در طول این کار از شهید در ذهنم مانده این است که محبت و علاقه به خانواده داشتند و خیلی خانواده دوست و مسئولیت‌پذیر بودند. ردی از محبت و احترام متقابل نسبت به همسرشان در زندگی مشخص بود.

 قنادیان با بیان اینکه خوشبختانه در همین زمان اندک انتشار کتاب بازخوردهای خوبی از طرف مخاطب داشته و از کتاب استقبال شده است، ابراز کرد: برخی از شهدای مدافع حرم بسیار مظلوم واقع شده‌اند که شهید باغبانی از جمله آنهاست. ایشان در سال ۱۳۹۲ شهید شدند و آن زمان خیلی مراسم و یادبودهای خاصی برای مدافعان حرم برگزار نمی‌شد و به همین دلیل شهدای روزها و ایام ابتدایی حضور مدافعان حرم در سوریه مظلوم و ناشناخته هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کتاب‌ها درباره زندگی شهدای مدافع حرم برشی کوتاه از زندگی شهدا هستند و  نشان دهنده تمام ابعاد اخلاقی و رفتاری نیست؛ با این وجود باید تبلیغ شده و مطالعه شوند چون می‌تواند نقشه راه زندگی جوانان و نوجوانان باشد و از رفتار و زندگی شهدا الگوبرداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها