شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱
كتابي   جنجال آفرین در وزارت اوقاف مصر

وزارت اوقاف مصر به تازگی کتابی چاپ کرده که در آن نوشته شده : «پوشیه جزو احکام واجب اسلام نیست، بلکه زنان مصری از روی عادت از آن استفاده می کنند.»/

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) ،به نقل از روزنامه مصری الیوم ، «محمد حمدی زقزاو» وزیر اوقاف مصر، در این کتاب که با عنوان «پوشیه عادت است، نه عبادت » شده، به صراحت بیان کرده که شخصا موافق فرهنگ پوشیه در بین زنان مصری نیست.

این کتاب سعی کرده به برخی اسطوره‌هایی که از فرهنگ عربستان سعودی به زندگی اجتماعی مصر وارد شده‌اند، نگاهی انتقادی داشته باشد، ولی احتمالا بحث‌هایی که در این کتاب درباره پوشیه مطرح شده، در مصر جنجال آفرین خواهد شد  زیرا بسیاری از فرق اهل سنت، پوشاندن همه بدن زن به جز دست‌ها و صورت را برای زنان لازم می‌دانند.

«زقزاو» در کتاب خود به فتاوی برخی علمای مصری از جمله رییس الازهر اشاره کرده که معتقدند در قرآن و حدیث، هیچ سخنی از پوشیه به میان نیامده .

این کتاب قرار است در مساجد مصر نیز  در دسترس عموم  قرار گیردو همین باعث حساسیت بیشتر موضوع شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    شما در متن خبر نوشته اید:«....بسیاری از فرق اهل سنت،پوشاندن همه بدن زن به جز دست ها وصورت را برای زنان لازم می دانند».خب این نظر چگونه می تواند در تعارض با کتاب "پوشیه عادت است نه عبادت "باشد؟ و چگونه می تواند جنجال آفرین باشد؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط