سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
«مترو كتاب» افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت بهر‌ه‌برداری متروی تهران و حومه از افتتاح نخستین كتابخانه عمومی در متروی تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداری متروی تهران فرنوش نوبخت گفت: اولين‌بار در سامانه حمل و نقل متروهای جهان، كتابخانه عمومی در متروی تهران افتتاح می‌‌شود.

وی تصریح کرد: این کار با مشاركت نهاد كتابخانه‌های عمومی استان تهران و با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخوانی در بين مسافران مترو اجرا می‌شود.

نوبخت افزود: این كتابخانه عمومی با عنوان «مترو كتاب» در گذر فرهنگی ايوان انتظار، ايستگاه متروی ميدان حضرت ولی‌عصر (عج) افتتاح و راه‌اندازی مي‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: این کتابخانه در راستای برنامه‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران مبني بر ترويج فرهنگ كتابخواني و افزايش سرانه مطالعه در ميان مسافران مترو هنگام سفرهای درون شهری است.
وی گفت: اين كتابخانه با ظرفيت بيش از ۵ هزار عنوان كتاب به صورت فيزيكی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ به‌طور مستمر خدمات ارايه می‌دهد.

نوبخت با اشاره به فضای «مترو كتاب» تصريح كرد: طراحي «مترو كتاب» به نحوی است كه مسافران شهر زيرزمينی می‌‌توانند از اين فضا براي مطالعه كتاب مورد علاقه خود استفاده كنند.

علاقه‌مندان با مراجعه به «مترو كتاب» ضمن دريافت كتاب مورد نظر می‌توانند پس از مطالعه، آن را به تمامی كتابخانه‌های عمومی متصل به نهاد كتابخانه‌ها در كشور تحويل دهند.

همچنين دوستداران مطالعه و كتابخوانی می‌توانند فايل صوتی و الكترونيكی كتاب درخواستی خود را تهيه کنند.

مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان كرد: قرار است طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بين شركت بهره‌برداري متروی تهران و حومه و نهاد كتاب‌خانه‌های عمومی استان تهران در هفت ايستگاه منتخب «مترو كتاب» راه اندازی شود.

«مترو كتاب» با حضور جمعی از مسئولين شهری و فرهنگی كشور و نيز اصحاب رسانه چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۹۹ به بهره‌برداری می‌‌رسد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها