دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
فروش بیش از ۶۷ هزار کتاب در 2 روز نخست از اجرای طرح تابستانه کتاب

آزاده نظر‌بلند با اشاره به استقبال مردم از تابستانه کتاب، بیان کرد: بعد از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، تعداد ۶۷ هزار و ۶۲۲ نسخه کتاب فروش رفتند که نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از رادیو برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو، آزاده نظربلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به طرح تابستانه کتاب، گفت: این طرح، چهاردهمین دوره از طرح‌های فروش کتاب است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه‌ای را به بخش خرید کتاب اختصاص می‌دهد و از طریق کتاب‌فروشی‌ها این یارانه به خریداران کتاب تخصیص داده می‌شود.
 
وی از اجرای این طرح در تمام کتاب‌فروشی‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: در کل کشور 765 کتاب‌فروشی داریم که عضو طرح تابستانه هستند. 596 کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها و  169 کتاب‌فروشی نیز در سایر شهرستان‌های استان‌ها داریم.
 
معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: بعد از دو روز از اجرای طرح تابستانه کتاب، تعداد ۶۷ هزار و ۶۲۲ نسخه کتاب فروش رفتند که رقم قابل‌توجهی است و نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال مبلغ کل فروش بوده‌است.
 
وی با بیان اینکه طرح‌هایی همچون طرح تابستانه کتاب باعث افزایش خرید کتاب می‌شود، عنوان کرد: ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۱۵۰ هزار تومان در این طرح‌ها اعمال می‌شود و این انگیزه و مشوقی برای افراد کتابخوان است تا بتوانند کتاب‌های مورد علاقه‌شان در حوزه‌های عمومی؛ کودک و نوجوان و دانشگاهی را تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط