دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
آسیب شدید سه کتابخانه در بیروت در حادثه انفجار

دست کم سه کتابخانه عمومی در حادثه انفجار مهیب بیروت، پایتخت لبنان آسیب دیدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اکتوالیته- وسعت انفجار مهیبی که روز  14‌ام مرداد در بندر بیروت، پایتخت لبنان اتفاق افتاد تا حدی بود که ‌خسارت‌های بسیاری را به ساختمان‌های اطراف محل انفجار وارد کرد. در این میان دست کم 3 کتابخانه و 2 کتابفروشی در اثر این انفجار آسیب دیدند.

کتابخانه‌های عمومی الباشوره و مونو و گیتاوی که هر سه در نزدیکی بندر بیروت واقع شده‌ و بیش از یک کیلومتر تا محل انفجار فاصله ندارند خسارات زیادی را متحمل شده‌اند. سازمان غیر دولتی السبیل که در سال 1997 در راستای حمایت از کتابخانه‌ها و ایجاد فرهنگ کتابخوانی در بیروت تاسیس شده متعهد شده تا هرچه زودتر با یاری کمک‌های مردمی این سه کتابخانه‌ آسیب‌دیده را بازسازی کند.

کتابخانه‌های بیروت به سبب شیوع ویروس کرونا از تاریخ 30 جولای تا 10 آگوست بسته بودند؛ با این‌حال روز 4 آگوست و زمانی که انفجار در ساعت 6 به وقت محلی رخ داد هر سه کتابخانه برای خدمات امانت‌دهی باز بوده؛ اما هر سه کتابخانه در آن ساعت ‌خالی از مراجعه‌کننده بوده‌اند. هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت کارکنان کتابخانه در دست نیست.

نیکولا پول، رئیس انستیتوی کتابخانه و اطلاعات حرفه‌ای بریتانیا ادعا کرده با مقامات لبنان برای ارائه کمک و فراهم کردن بودجه به منظور بازسازی این سه کتابخانه تماس گرفته است و همین‌طور انجمن کتاب‌های امریکایی علیه خشونت در حال حاضر مشغول جمع‌آوری کمک‌های مالی است که به تهیه کتاب برای کودکان لبنانی اختصاص خواهد یافت.





 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها