یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
«پیش از بستن چمدان» به چاپ چهارم رسید

رمان «پیش از بستن چمدان» نوشتن مینو کریم‌زاده از سوی انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رمان موفق و پر مخاطب، که نخستین بار در سال ۱۳۹۰ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد در شمار اولین آثاری است که کانون در آن سال‌ها و در قالب طرح رمان نوجوان امروز ارایه کرد و پس از آن در رویداد ادبی هفدهمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر شناخته شد و در فهرست کتاب‌های منتخب لاک‌پشت پرنده نیز قرار گرفت.

این رمان که مناسب نوجوانان بالای ۱۵ سال است برشی از حساس‌ترین لحظه‌های زندگی دو دختر به نام «گلی» و «دریا» را روایت می‌کند که باید برای آینده‌ی خود تصمیم بگیرند؛ قصه‌ی این دو به موازات هم، بازگو می‌شود و درعین حال آن‌ها به گونه‌ای اتفاقی، در اوج کلنجار رفتن با مشکلات زندگی سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند.

هر دو نوجوان، به گونه‌ای با خود و محیط پیرامون‌شان در کشمکش هستند. «گلی» در این کشمکش‌ها سعی دارد، زندگی‌اش را همان‌گونه که هست، یا دست‌کم تا چند روز پیش بوده، حفظ کند و «دریا» در تب و تاب است که خود را از شرایط کنونی خارج کند و تغییری اساسی در زندگی‌اش ایجاد کند. این تقابل، داستان را شیرین و مواجهه‌ی این دو نوجوان را معنی‌دار می‌کند.

شمارگان این رمان در چهار بار انتشار در مجموع به ۲۲هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

سه سال پیش در سال ۱۳۹۶ و در جریان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک ناشر مصری به نام انتشارات «مجتمع الثقافی المصری» به صورت رسمی حق انتشار ۹ عنوان «رمان نوجوان امروز» و یک کتاب دیگر کانون را برای ترجمه به زبان عربی و چاپ آن خریداری کرد که رمان پیش از بستن چمدان نیز در بین آن آثار بود.

این ناشر مصری در بهمن سال ۱۳۹۸ و در پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره این آثار ایرانی را به زبان عربی ارایه کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب ۱۵۶ صفحه‌ای را با قیمت ۲۳هزار تومان از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها