شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
ترنجستان شهدا در بحران مالی

مدیر کتابفروشی ترنجستان شهدا ضمن گلایه از شرایط موجود بواسطه کرونا گفت: حدود 5 ماهی است قادر به تامین حقوق کارمندان و اجاره بهای فروشگاه نیستیم و شرایط نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) فارس نوشت: محمدجعفر کبریایی مدیر کتابفروشی ترنجستان شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به اوضاع این روزهای فروشگاه شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای اوج کرونا وضعیت کتابفروشی‌ها هم بدتر شده‌ است، حدود ۵ ماهی است که اجاره ترنجستان شهدا را نتوانستیم تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه چک‌های صادر شده برگشت خورده است و هنوز حقوق اردیبهشت همکاران را کامل پرداخت نکرده‌ایم، گفت: این روزها با حداکثر نیروها و حداقل فروش مواجهیم،اجاره‌ها و حقوق پرسنل مشکلی شده است.

کبریایی ضمن اشاره به میزان اجاره بهای این فروشگاه در میدان شهدا گفت: اجاره ماهانه فروشگاه ۸ میلیون تومان است اما با فروش کمتر از ۳۰۰ هزار تومان قادر به پرداخت دستمزد و اجاره نیستیم.
مدیر کتابفروشی شهدا تصریح کرد: اردیبهشت ماه در سامانه اعلامی وزارت ارشاد ثبت نام کردیم تا وام دریافت کنیم اما نه از وام خبری شده و نه از تسهیلات، وعده‌های وزارت ارشاد هیچ کدام عملیاتی نشد!

به گفته وی، در حال حاضر فروشگاه ترنجستان شهدا ۴ نیرو دارد، همان ۴ نفر هم به شکل شیفتی در فروشگاه حاضر می‌شوند؛ در سال جدید نه اجاره فروشگاه را پرداخت کرده‌ایم و نه حقوق و تقریبا ۴۰ میلیون تومان بدهی داریم که باید به سرعت تسویه کنیم.

وی در پایان از مسئولان وزارت ارشاد درخواست کرد به وضعیت موجود کتابفروشی‌ها رسیدگی کند و در امر اعطای وام تسریع بخشد.

گفتنی است، «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزیر ارشاد تیرماه اعلام کرده بود: اصلی‎ترین برنامه معاونت امور فرهنگی برای حمایت از ناشران، ایجاد فرصت‎های مناسب برای دریافت تسهیلات ویژه است؛ این اقدام با همکاری چند سازمان و بنگاه اقتصادی دولتی و خصوصی در حال انجام است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. همچنین با هماهنگی‎های انجام شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال صدور کارت اعتباری خرید فرهنگی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها