چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
654 کتابفروشی به طرح «تابستانه کتاب99» پیوستند

تعداد 654 کتابفروشی تا یک روز مانده به پایان مهلت ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح تابستانه کتاب 99، به این طرح پیوستند که در مقایسه با طرح بهارانه کتاب 99، افزایش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه‌ کتاب و ادبیات ایران، چهاردهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «تابستانه کتاب99» از 18 مردادماه همزمان با عید سعید غدیرخم کار خود را آغاز خواهد کرد. 

با باقی ماندن یک روز از مهلت ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در این طرح، 654 کتابفروشی برای فروش کتاب با یارانه 20 درصدی اعلام آمادگی کرده‌اند که در مقایسه با طرح بهارانه کتاب 99، افزایش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

در این طرح، تهران با 91 کتابفروشی، اصفهان با 72 کتابفروشی، خراسان‌رضوی با 69 کتابفروشی و قم با 57 کتابفروشی، در میزان مشارکت نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز هستند.  

در بین استان‌های شرکت‌کننده در این طرح، تاکنون استان قزوین با افزایش 100 درصدی حضور کتابفروشی‌ها در مقایسه با طرح بهارانه کتاب در صدر قرار دارد و استان‌های یزد با 58 و  کرمانشاه با افزایش 57 درصدی حضور کتابفروشی‌ها در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین میزان مشارکت کتابفروشی‌های آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد در طرح تابستانه کتاب افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد. کتابفروشی‌های خراسان شمالی نیز در مقایسه با بهارانه کتاب 40 درصد افزایش مشارکت داشته‌اند.

کتابفروشی‌های سراسر کشور تا 16 مردادماه فرصت دارند در طرح تابستانه کتاب 99 ثبت‌نام کنند. 

اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب99» به تفکیک هر استان روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

در این طرح که با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از 18 مردادماه آغاز و تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت، سقف مجاز خرید برای هر خریدار 150 هزار تومان است.

در «تابستانه کتاب99» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها