دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
سی‌و‌پنجمین کتابخانه عمومی روستایی در استان مازندران افتتاح شد

سی‌و‌پنجمین کتابخانه روستایی در استان مازندران به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، کتابخانه عمومی شهدای کاردگر محله در فریدونکنار پنجشنبه 6 شهریورماه با حضور علی‌اصغر باقرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی؛ حسین حسن‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری؛ آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و محمدمهدی نصیری‌کناری، فرماندار فریدونکنار به بهره‌برداری رسید.
 

فرماندار فریدونکنار در این مراسم عنوان کرد: فرصت به‌وجود آمده در این روستا به‌واسطه افتتاح این کتابخانه بسیار مغتنم است و با شناختی که از فعالیت‌های کتابخانه‌ای در استان سراغ داریم، روزهای پرثمری را در این منطقه پیش‌بینی می‌کنیم.
 
باقرزاده، نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری در توصیه‌های خود به نمایندگان مجلس یازدهم، دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را مورد تاکید قرار دادند؛ تکمیل این‌ پروژه در مدت‌ کوتاه نشان‌دهنده مدیریت جهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی است.
 
حسن‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز در این مراسم  گفت: انسان‌ها در زندگی اجتماعی خود باید حرف بزنند و درست حرف زدن به دانایی نیاز دارد و بخش مهم دانایی با خوانش کتاب و دانستن و فهم آن حاصل می‌شود. این کتابخانه فرصتی برای ارتقاء سطح فرهنگی منطقه است و ضریب بهره‌برداری از این کتابخانه را می‌توان با سه شاخص ضریب رشد دانش، ارتقاء تعاملات اجتماعی و رشد کیفی اعضای کتابخانه سنجید.
 
ولیپور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن نام فریدونکنار در فهرست شهرهای پر آسیب کشور در سال گذشته، برخی برنامه‌های ویژه در این شهرستان ازجمله «کتاب آباد» اجرا شد که حالا پس از یک‌سال می‌توانیم مدعی باشیم نهاد کتابخانه‌های عمومی توانسته در موضوع کتاب، تحولات بسیاری را در این شهرستان رقم بزند و این کتابخانه به‌عنوان سومین کتابخانه عمومی در شهرستان، سر منشأ امید دیگری برای مردم شهرستان خواهد بود.
 
کتابخانه عمومی شهدای کاردگر محله، به‌عنوان سی و پنجمین کتابخانه روستایی در مازندران در زمینی به مساحت ۷۲۵ و زیربنای ۳۹۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال در دو طبقه احداث و تجهیز شده که دارای یک مخزن کتاب، دو سالن مطالعه و بخش‌های دیگر از‌جمله بخش مرجع و کودک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها