سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
حضور 54 کتابفروشی استان خراسان رضوی در تابستانه کتاب

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۵۴ کتابفروشی استان در طرح «تابستانه کتاب ۹۹» شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح تابستانه کتاب ۹۹ از روز شنبه هجدهم مرداد ماه و همزمان با عید سعید غدیر خم در سراسر کشور آغاز می‌شود و به مدت ۱۲ روز ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا افزود: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود. همچنین، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

تحفه‌گر تصریح کرد: در این دوره از طرح «تابستانه کتاب ۹۹»، ۵۴ کتابفروشی در سطح استان شرکت کرده‌اند. ضمن اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین گفت: مدت زمان تسویه حساب طرح تابستانه کتاب ۹۹ یکماه پس از پایان طرح است و  کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتاب‌فروشان خواهد بود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ نیز بر طرح نظارت خواهد کرد.

وی افزود مشارکت مجازی، بیشتر برای کتابفروشی‌های بزرگ است که صف‌های طولانی را در دوره‌های قبل تجربه کرده‌اند بنابراین کتابفروشی‌های کوچک همانند دوره‌های قبل می‌توانند فروش فیزیکی نیز داشته باشند. 

تحفه‌گرد در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان که در دوران شیوع این بیماری دچار رکود در کسب و کار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها باشیم.

یادآوری می‌شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند. در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتاب‌فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت‌نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها