دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
نامگذاری کتابخانه‌ای به نام روح‌الله رجایی در آستانه روز خبرنگار

در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار و با هدف تکریم خبرنگاران انقلابی و جهادگر عرصه رسانه، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه ای را در تهران به نام روح الله رجایی نامگذاری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در آستانه روز خبرنگار با هدف تکریم خبرنگاران انقلابی و جهادگر عرصه رسانه، کتابخانه ای در تهران به نام روح الله رجایی نامگذاری می شود. 

زنده‌یاد روح‌الله رجایی، دانش‌آموخته مقطع دکترای رشته علوم ارتباطات بود که از سال ۱۳۸۰ روزنامه‌نگاری را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد و در طول دوران فعالیتش به عنوان روزنامه نگاری فعال شناخته می شد و در خدمت رسانی و رساندن صدای محرومان و آسیب دیدگان به مردم و مسئولان پیشگام بود.

این روزنامه نگار خوش نام، جهادگر و سردبیر روزنامه جام جم ۳۰ تیرماه بر اثر کرونا در گذشت. پس از درگذشت او شخصیت های ملی و انقلابی با ارسال پیام هایی فقدان این روزنامه نگار جهادی را تسلیت گفتند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، علی ربیعی سخنگوی دولت، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری، حسین انتظامی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خُدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا نوروزپور مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایمان شمسایی مشاور امور رسانه ای و ارتباطات رییس سازمان بازرسی کل کشور، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، پرویز اسماعیلی سفیر ایران در کرواسی، استادان و پیشکسوتان رسانه و ده ها روزنامه نگار برجسته کشور درگذشت روح الله رجایی روزنامه‌نگار جوان، متعهد، کاربلد و دغدغه‌مند و سردبیر روزنامه جام جم را تسلیت گفتند.

گفتنی است کتابخانه‌ای که به نام روح الله رجایی نام گذاری می شود در پارک شقایق محله شمیران نو واقع است. این کتابخانه در سال ۱۳۸۴ توسط شهرداری منطقه ۴ با زیربنای ۴۶۵ متر مربع ساخته و به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شد و با۱۳۸۲۳عنوان در۱۸۲۶۴ نسخه کتاب، مجهز به سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش مرجع و کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها