دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کاشان پایتخت نهج البلاغه می‌شود

معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معرفی رسمی شهر کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عبدالهادی فقهی‌زاده به خبرنگار معارف ایرنا گفت: شهر کاشان تا پایان هفته آینده به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران معرفی می شود و هماهنگی های پایانی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با معرفی کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج البلاغه ایران، تحولات مثبت و فعالیت های مهمی درحوزه فرهنگ دینی آغاز شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کاشان برخوردار از سابقه علمی و فرهنگی بسیار مهم و چشمگیر است؛ به گونه ای که قطب‌الدین راوندی نخستین شارح جامعه نهج البلاغه در جهان اسلام از این شهر بوده است و از طرف دیگر کاشان یکی از مهمترین و اثرگذارترین موسسات فرهنگی قرآن و عترت در حوزه نهج البلاغه است که یکی از آنها موسسه امیرالمومنین (ع) است و سالانه تعداد قابل توجهی از حافظان نهج البلاغه در این موسسات تربیت می شوند.

وی افزود: این دو دلیل کاشان را به عنوان اولین پایتخت نهج البلاغه معرفی کند و قرار است این  مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی در شهر کاشان برگزار شود.
فقهی‌زاده ۱۶ مرداد سال گذشته در کاشان گفته بود پیشنهاد شده کاشان با توجه به ظرفیت‌هایش به عنوان پایتخت نهج البلاغه در کشور نامگذاری شود تا در عمل قطب فعالیت‌های علمی و تخصصی با محور نهج‌البلاغه قرار گیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای این طرح از سال ۹۹ با همکاری استانداری اصفهان و فرمانداری ویژه کاشان افزود: چنان‌ که پیش‌تر این خطه شهر گل و گلاب شناخته شده، تلاش داریم در کنار این ظرفیت به نجوای نهج‌البلاغه هم مزین شود.

بیش از ۲۰ مدرسه قرآنی با برگزاری جلسه‌های تفسیر و تلاوت کلام الله مجید در کنار ۱۴ حوزه فعال با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه برادر و هزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در منطقه کاشان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها