دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
فراخوان سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران منتشر شد

سازمان زیباسازی شهر تهران سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران ویژه دانشمندان معاصر علوم را از تاریخ 1 تا 10 مهر ماه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌المللی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ این سمپوزیوم با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه‌ساز و به‌منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و هنری ایران برگزار می‌شود.

هنرمندان گرامی می‌توانند برای شرکت با ارائه سوابق حرفه‌ای مرتبط در این سمپوزیوم، ثبت‌نام کنند. این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس بوده و با ایجاد فضای مناسب برای گردهمایی هنرمندان مجسمه‌ساز، تلاش می‌کند ضمن بهره‌گیری از وجود هنرمندان مجرب زمینه انتقال تجربیات استادان را به نسل جوان مجسمه‌سازی کشور فراهم آورد.

تمامی داوطلبان شرکت در سمپوزیوم باید دارای سابقه و تجربه طراحی و ساخت سردیس و مسلط و آشنا به قواعد آناتومی سردیس (پرتره) باشند. انتخاب هنرمندان براساس رزومه و سوابق هنری مرتبط و تسلط بر اجرای آثار فیگوراتیو توسط شورای سیاستگذاری صورت می‌گیرد. برهمین اساس، هم اندازه سردیس‌ها براساس مقیاس 5/1 برابر ابعاد طبیعی سر انسان با ارتفاع 80 تا 90 سانتی‌متر تعیین شده‌است.

جزئیات ساخت آثار در جلسات کارشناسی و هماهنگی با هنرمندان منتخب اعلام خواهد شد؛ همچنین ستاد اجرایی سمپوزیوم مواد مصرفی شامل گل یا خمیر مجسمه‌سازی را به اندازه مورد نیاز فراهم کرده و سه پایه مجسمه‌سازی در اختیار هنرمند قرار می‌دهد. ساعت کار سمپوزیوم در ایام برگزاری از ساعت 9 تا 17 تعیین شده و هنرمندان باید در این ساعت در محل کارگاه سمپوزیوم حضور و فعالیت داشته باشند.

متقاضیان می‌توانند تا پایان وقت اداری 20 مرداد‌ماه با مراجعه به سایت www.zibasazi.tehran.ir برای دریافت فایل فرم ثبت‌نام و ارسال مدارک ثبت‌نام خود به ایمیل ادرس farakhanart@gmail.com اقدام کنند.

کلیه آثار ساخته شده در سمپوزیوم متعلق به سازمان زیباسازی شهر تهران بوده و حق استفاده از این آثار به هر نحو و درج تصویر آثار در بروشور، کاتالوگ و تمامی آثار چاپی برای دبیرخانه سمپوزیوم محفوظ است. مراحل انجام قالبگیری و تولید نهایی سردیس‌ها از مواد ماندگار، پس از اتمام سمپوزیوم توسط دبیرخانه انجام شده و آثار در محل تعیین شده در سطح شهر نصب خواهد شد. در طول برگزاری سمپوزیوم امکان بازدید شهروندان از این رویداد به‌منظور تعامل وگفت‌وگو با هنرمندان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها