یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ریل‌گذاری سه طبقه از مخازن آرشیو ملی در حال انجام است

مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از قفسه بندی ریلی سه طبقه از مخازن ساختمان آرشیو ملی خبر داد و گفت: ریل گذاری 10 درصد از قفسه‌های مخازن انجام شده است و به زودی تکمیل و نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حامد ایرانشاهی درباره جزئیات ریل‌گذاری قفسه‌های مخازن آرشیو ملی ایران گفت: استاندارد بین‌المللی مخازن قفسه‌های اسناد در دنیا به صورت ریلی است که این استاندارد افزایش 40 درصدی ظرفیت سندگذاری را در پی دارد.
 
مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: قفسه بندی ریلی موجب شده تا دو طبقه ریل‌گذاری قفسه‌های مخازن با سه طبقه مخازن معمولی برابری کند که این کار افزایش فضای آرشیوی مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران را موجب می‌شود.
 
وی تصریح کرد: مثلا اگر یک میلیون برگ سند در قفسه‌های معمولی چیدمان می شود، در قفسه‌های ریلی می‌توان بیش از یک میلیون و نیم برگ سند چیدمان کرد.
 
ایرانشاهی همچنین ادامه داد: قفسه‌بندی ریلی علاوه بر بالا بردن ظرفیت، دسترسی به اسناد را آسان تر می‌کند که با جا به جایی آسان قفسه‌ها می‌توان به اسناد دسترسی بهتر و سریع‌تری پیدا کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: براساس طرحی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی پایه ریزی‌شده، در حال حاضر ریل گذاری 10 درصد از قفسه‌های مخازن سه طبقه از ساختمان آرشیو ملی در حال انجام است و باید کامل شود. این پروژه از مدتی قبل شروع شده و به زودی تکمیل و نهایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها