شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
انتشار ۱۰ کتاب ایرانی به زبان عربی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از  اهدای حق نشر ۱۰ عنوان از کتاب‌های این نهاد به زبان عربی و پایان نخستین مرحله طرح تمیم (تأمین محتوای یکپارچه مراکز کانون) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌های «دعای موش کوچولو»، «امین‌ترین دوست»، «در جستجوی خدا»، «کلوچه‌های خدا»، «قصه مارمولک سبز کوچولو» و «خداحافظ راکون پیر» نوشته کلر ژوبرت، قرار است از سوی انتشارات «دارالحداره الاسلامیه» کشور لبنان به زبان عربی منتشر شود.

همچنین امتیاز کتاب‌های «یک جنگل و چند حیوان» نوشته نورا حق‌پرست، «شام سرد شد کوتی‌کوتی»، «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» نوشته فرهاد حسن‌زاده از مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» به ناشری سوریه‌ای واگذار شده است. بر همین اساس، تعدادی از این‌کتاب‌ها به چاپ رسیده است و تعدادی دیگر در دست انتشار قرار دارد.

بر اساس این خبر، ناشران عرب‌زبان دیگری از کشورهای اردن و عراق هم در حال مذاکره برای خرید امتیاز ترجمه دیگر آثار کانون پرورش فکری هستند که به‌زودی با انعقاد قرارداد خرید حق نشر، این آثار به مخاطبان عرب‌زبان معرفی می‌شود. پیش‌تر نیز حق‌نشر (کپی‌رایت) زبان ترکی استانبولی و اسپانیولی شش کتاب‌ کلر ژوبرت به ناشرانی واگذار شده بود.

کانون پرورش فکری با توجه به فعالیت‌های «آژانس تماس» در حوزه‌ کشورهای عرب‌زبان، فروش حق نشر کتاب‌های خود را در این حوزه‌ زبانی از طریق این آژانس انجام می‌دهد.

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خبر دیگری از غنی‌سازی کتابخانه‌هایش خبر داده و اعلام کرده است: بر اساس طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) نزدیک به ۳۰۰هزار جلد کتاب به بیش از هزار مرکز کانون سراسر کشور ارسال شد.

بر این اساس، کانون طی روزهای اخیر ۵۶ عنوان کتاب ناشران مختلف را در کنار هفت عنوان از کتاب‌های کانون، ۵۰ عنوان کتاب بریل برای استفاده کودکان و نوجوانان نابینا، ۲۰ عنوان کتاب آوای کانون و دو عنوان نشریه آفرینش کودکی و نوجوانی به تمامی استان‌های کشور ارسال کرده است.
کتاب‌های ارسالی هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی، در قفسه‌های کتاب مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری قرار گرفت. در این میان از هر عنوان کتاب پنج‌هزار نسخه با هدف تامین نیازهای مطالعاتی اعضای کانون و حمایت از ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان خریداری شده است که به‌نسبت تعداد مراکز کانون به هر استان اختصاص می‌یابد.

کتاب‌های خریداری‌شده شامل آثار حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان است که از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به عنوان کتاب‌های مناسب این حوزه انتخاب شده است و در قالب طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرد.

این طرح به شکل فصلی اجرا می‌شود و علاوه بر کتاب، مجموعه‌ای از اسباب‌بازی، سرگرمی و نشریات کانونی نیز به همراه کتاب‌های برگزیده‌شده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، در هر فصل به مراکز ارسال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها