جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
بزرگ‌ترین حراجی فروش کتاب هم مجازی شد

حراجی «بیگ بد ولف» که بزرگ‌ترین حراجی فروش کتاب در جهان است برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از منافن- شیوع ویروس کرونا اغلب نمایشگاه‌ها و رویدادهای مربوط به کتاب را یکی پس از دیگری به تعطیلی کشانده؛ با این‌حال برخی از این نمایشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند تجربه بی‌سابقه و جدیدی را بیازماند و رویدادهای خود را به صورت آنلاین و مجازی برگزار کنند.

برزگ‌ترین حراجی فروش کتاب «بیگ بد ولف» آخرین رویدادی کتابی است که فضای مجازی در کشور سریلانکا میزبان آن خواهد بود تا طرفداران این حراجی دسترسی ایمن و آسان‌تری را به کتاب‌های ارزان این رویداد بزرگ تجربه کنند.
 
این حراجی برای فروش گسترده و میلیونی کتاب‌های انگلیسی‌زبان با تخفیف‌های 50 تا 90 درصد شناخته می‌شود که به صورت 24 ساعته بین 1 تا 4 اکتبر سال جاری برگزار خواهد شد.

اندوریاپ، موسس این حراجی گفته «نکته اصلی حراج امسال این حقیقت است که همه علاقه‌مندان از خانه‌های خود می‌توانند به این حراجی دسترسی پیدا کنند. سلامتی مشتریان و کارمندان اولین الویت ما است و معتقدیم که اولین تجربه فروش آنلاین تجربه منحصر به فردی خواهد بود که تمام مشتاقان کتاب را از سراسر کشور با یکدیگر متحد می‌کند و این تجربه برای سریلانکا نیز تاریخ‌ساز خواهد بود و امیدواریم این تجربه جدید دوره‌ای جدید را به نمایش گذارد که در آینده تبدیل به یک سنت مرسوم شود.»

 ایده فروش گسترده کتاب برای اولین بار تحت عنوان «big bad wolf» در سال 2009 میلادی، توسط یک زوج و شریک تجاری‌شان اندرو یاپ به منظور کاهش نرخ بی‌سوادی در مالزی کلید خورد. آن‌ها در سال 2006 تصمیم گرفتند کتاب‌فروشی کوچکی را در کوالالامپور با هدف تشویق مردم به مطالعه افتتاح کنند اما به زودی دریافتند که برای ایجاد یک تغییر اساسی به اقدام بزرگ‌تری نیاز دارند و از آن جایی که  امکان گشایش کتابفروشی‌های بیشتر فراهم نبود آن‌ها حراجی بزرگی را برای رونق دورباره مطالعه و فروش کتاب افتتاح کردند. فروشگاه بزرگ حراج کتاب در مالزی تحت عنوان «گرگ بزرگ بد» زمانی که صنعت نشر در این کشور بدترین دوره رکود خود را تجربه می‌کرد افتتاح شد و از آن زمان تاکنون شهرهایی چون کوالالامپور، جاکارتا، مانیلا، کلمبو، بانکوک، دبی، تایپه و ... میزبان این رویداد بزرگ فرهنگی بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها