چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
تسلیت دهقانکار برای درگذشت بانوی زبان‌های  خاموش

ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با ارسال پیامی درگذشت بدرالزمان قریب بانوی زبان‌های خاموش را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن پیام تسلیت ایوب دهقانکار به مناسبت درگذشت بدرالزمان قریب آمده است:«درگذشت استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی، مترجم و پژوهشگر توانا، بدرالزمان قریب، موجب تأسف عمیق شد. با فقدان ایشان، جامعۀ علمی و فرهنگی یکی از  اندیشمندان خدمتگزار و بی‌بدیل خود را از دست داد.

این استاد فرهیخته بیش از پنجاه سال از زندگی پربار علمی خود را صرف تدریس، تحقیق و ترجمه کرد و میراث ارزشمندی را برای نسل امروز و فردای کشورمان بر جای گذاشت و با نگارش کتاب «زبان های خاموش» عنوان برگزیده را در پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران  کسب کرد.

این‌جانب، به نمایندگی از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، فقدان آن استاد گران‌مایه و پژوهشگر سخت‌کوش را به خانوادۀ ایشان و همچنین ایران‌شناسان، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن زنده یاد  آرامش و آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبائی طلب می‌کنم.»

همچنین نگارش «فرهنگ سُغدی» که کار بسیار بزرگ و منبع ارزشمندی برای پژوهشگران زبان‌های باستانی در ایران و مجامع بین‌المللی است توسط این بانوی فرهیخته انجام شد و به واسطه آن در چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها