چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۷
جایزه دوم جشنواره تصویرگری نوما به یک ایرانی رسید

فرشته نجفی تصویرگر ایرانی کتاب، جایزه دوم جشنواره تصویرگری نوما در ژاپن را به خود اختصاص داد.دراین جشنواره ۴۴۰ اثر از ۵۰ کشور به رقابت پرداختند و در میان آثار برگزیده ۱۱ اثر از تصویرگران ایرانی وجود دارد.\

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،جایزه اول این دوره از جایزه نوما به «ون اوسو» از کشور کاستاریکا تعلق گرفت. به جز نجفی 11 تصویرگر دیگر ایران نیز در این جشنواره تقدیر شدند.
 
لیلی فتحی زاده (مدال رانرآپ)، پریسا خداپرست حقی (رانرآپ)، پریسا آرتا (رانرآپ)، صبا معصومیان (رانرآپ)، علیرضا جدی (تشویقی)، عاطفه ملکی جو (تشویقی)، آزیتا آرتا (تشویقی)، مریم مولایی (تشویقی)، نرگس محمدی (تشویقی)، راشین خیریه (تشویقی)، هدا حدادی (تشویقی) ۱۱ تصویرگر برگزیده ایرانی در این جشنوراه هستند.

در این جشنواره تصویرگری آثار تصویری چاپ شده در کتاب‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در آن تصويرگران كتاب کشورهای عضو یونسکو از آسیا، اقیانوسیه، آفریقا، کشورهای عربی، آمریکای لاتین و همچنین کشورهای حوزه دریای کارائیب می توانند شرکت کنند.
 
این جشنواره تصویرگری کتاب با هدف ترويج و گسترش كتاب‌هاي مصور كودكان در كشورهاي در حال توسعه، توليد و انتشار آثار كيفي و ايجاد فرصت براي معرفي كتاب‌هاي مصور كودكان برگزار مي‌شود.

آثاري كه توسط اين جشنواره برگزيده مي‌شوند، در نمايشگاه نوما به نمايش در می‌آیند. در اين جشنواره ۳۳ اثر به عنوان آثار برگزيده انتخاب مي‌شوند.

نوما قدمتي ۱۵ساله دارد و در كشور ژاپن برگزار مي‌شود. یک مدال طلا و ۳۰۰۰ دلار آمریکا جايزه نخست اين جشنواره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها