پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
انتقاد دبیر مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه از موازی کاری صندوق حمایت از پژوهشگران

دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه گفت: برگزاری مرحله نیمه نهایی و فینال چهارمین دوره این مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا باز هم به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، حامد علی اکبرزاده با اشاره به اینکه قرار بود در صورت بهبود وضعیت شیوع کرونا این مسابقات مرداد‌ماه جاری برگزار شود، گفت: متاسفانه شیوع بیماری کرونا اجازه برگزاری مرحله نیمه نهایی را نمی‌دهد و به همین دلیل ممکن است این مرحله شهریورماه سال جاری اجرا شود.
وی افزود: در صورت مساعد نشدن شرایط ممکن است برگزاری مسابقات را در فضای مجازی دنبال کنیم که البته این کار موجب کاهش کیفیت مسابقات خواهد شد.

وی با انتقاد از موازی‌کاری برخی مجموعه‌های دولتی در اجرای این مسابقات گفت: در حالی‌که این مسابقات از سال ۹۵ توسط جهاد دانشگاهی در ایران اجرا می‌شود و در سه سال گذشته نیز به صورت ملی در اغلب استان‌های کشور اجرا شده‌است، متاسفانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در اقدامی عجیب و موازی مسابقاتی را با عنوان اولین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سال سه دقیقه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند.
علی اکبرزاده ادامه داد: این در حالی است که در دوره‌های قبلی این مسابقات از مجموعه‌های مختلف دولتی و غیردولتی درخواست کردیم که برای اجرای مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه به کمک ما بیایند، اما به جای کمک، کاری موازی را شروع کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در خصوص این اقدام اعتراض‌های کتبی و شفاهی مسئولان جهاد دانشگاهی به مسئولان مربوطه در صندوق حمایت از پژوهشگران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام شده اما تا‌کنون هیچ واکنش موثر و اقدامی صورت نگرفته‌است.

دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی واقعاً برگزاری این مسابقات توسط یک مجموعه دولتی با این هزینه‌های سرسام‌آور چه توجیهی داشته‌است؟ دوستان می‌توانستند به جای موازی‌کاری، از اقدام جهاددانشگاهی حمایت کرده و اهداف خوب خود مانند حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را از مجرای جهاددانشگاهی دنبال کنند.

سرپرست سازمان انتشارات جهاددانشگاهی یادآور شد: جهاددانشگاهی مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای را طبق استانداردها و دستورالعمل‌های دانشگاه کوئینزلند استرالیا که مبدع این مسابقات در دنیا بوده، اجرا می‌کند و سال گذشته مجوز مربوطه را از این دانشگاه اخذ کرده‌است.

او تاکید کرد: جهاددانشگاهی حاضر است تجربه ارزشمندی را که طی این چهار سال اندوخته، در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم که صندوق حمایت از پژوهشگران برای اجرای این مسابقات در کنار جهاددانشگاهی قرار بگیرد تا این رخداد علمی و فرهنگی با کیفیت بهتری اجرا شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: البته همه می‌دانند که مجموعه جهاددانشگاهی مجموعه‌ای خلاق، پرنشاط و پیشگام است و در همین راستا امسال نخستین جشنواره دانشجویی کتاب سه دقیقه‌ای را در سطح ملی آغاز کرده است. این اقدام تاکنون در کشور سابقه نداشته است و امیدواریم در سال‌های بعدی با حمایت مجموعه های دولتی و غیردولتی شاهد رشد و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها