سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
مطالبات «بهارانه کتاب۹۹» کتابفروشی‌های تهران پرداخت شد

کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب۹۹» در شهر تهران مطالبات خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب۹۹» در شهر تهران تسویه حساب شد.

طرح بهارانه کتاب ۹۹
در طرح فصلی بهارانه کتاب ۹۹، ۳۰۴ هزار و ۲۵۵ نسخه کتاب، به مبلغ ۱۱۷میلیارد و ۴۸۸میلیون و ۷۱۰هزار و ۵۷۴ریال توسط ۱۰۸ هزار و ۲۵۸نفر خریداری شد.

۶۸۵ کتاب‌فروشی از سراسر کشور، در بهارانه کتاب ۹۹ فعالیت داشتند که از این تعداد، ۱۴۹ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و ۵۳۶ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها در این طرح شرکت کردند. بین ۳۱ استان‌ شرکت‌کننده در طرح بهارانه کتاب۹۹، استان تهران با ۱۰۹ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با ۸۰ کتاب‌فروشی، خراسان رضوی با ۷۰ کتاب‌فروشی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین قم  با ۵۷ کتابفروشی، ‌فارس با ۴۵ کتابفروشی و کردستان با ۳۸ کتابفروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

در این طرح، استان تهران توانست با ۴۶هزار و ۶۵۱ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار بگیرد و استان خراسان رضوی با فروش ۳۴ هزار و ۶۲۶  نسخه کتاب رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد  کتاب را به خود اختصاص داد. همچنین، استان اصفهان با فروش ۳۳ هزار و ۴۱۹نسخه کتاب، رتبه سوم طرح بهارانه کتاب۹۹ در این بخش را از آن خود کرد. همچنین، استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها شناخته شدند.
طرح بهارانه کتاب ۹۹ با شعار بهار کتاب همزمان با بهار دل ها از ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و  تا ۳۰ اردیبهشت ماه در سراسر کشور اجرا شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. یازدهمین دوره طرح فصلی فروش کتاب تابستان و دوازدهمین دوره پاییز ۹۸ برگزار شد. 
درباره اجرای طرح تابستانه کتاب۹۹ به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها