دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
عباس جهانگیریان دبیر انجمن‌ نویسندگان نوجوان کانون شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی عباس جهانگیریان را به عنوان دبیر انجمن‌ نویسندگان نوجوان کانون منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان بر اساس تجربه‌ها، توانمندی‌ها و سوابق عباس جهانگیریان و بنا بر پیشنهاد مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، این حکم را صادر کرده است.

معاون فرهنگی کانون در این حکم با تاکید بر این‌که یکی از اهداف مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه و تمرکز بر شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و پرورش فکری و تخصصی آن‌ها است از همین رو انجمن‌های تخصصی کانون به منظور تحقق این هدف مهم تشکیل و تاسیس شده‌اند.

او اظهار امیدواری کرده است که دبیر انجمن نویسندگان نوجوان با استفاده از دانش و تجربیات گذشته‌ی خود، بهره‌گیری از خرد جمعی و توانایی متخصصان کانون و شورای سیاست‌گذاری انجمن در راستای وظایف محوله و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متعهد، ارزشی و اخلاق‌مدار موفق و موید باشد.

زمردیان از دبیر انجمن نویسندگان نوجوان کانون خواسته است تا نسبت به برنامه‌ریزی محتوایی برای رشد و ارتقا توانمندی مربیان کانون، شناسایی و جذب اعضای نوجوان مستعد از سوی انجمن در سراسر کشور، ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و پرورش نویسندگان نوجوان و هدایت آن‌ها در مسیر تولید آثار فاخر، فراهم کردن زمینه ارتباط مربیان و اعضا با چهره‌های شاخص داستان کشور و تبادل تجربیات و دانش، برنامه‌ریزی مناسب برای سیر مطالعاتی مربیان و اعضا انجمن‌ها و معرفی چهره‌های شاخص ‌انجمن‌های کشور به جامعه ادبیات و داستان کشور قدم بردارد و تلاش کند تا انجمن نویسندگان نوجوان فضایی امیدآفرین، خلاق و نوآور در حوزه ادبیات و داستان کشور داشته باشد.

یادآوری می‌شود عباس جهانگیریان نویسنده کتاب کودک و نوجوان، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و پژوهش‌گر است.

پیش از این، «انجمن نویسندگان نوجوان» در قالب «انجمن ادبی» کانون پرورش فکری فعالیت می‌کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها