جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
شاهد اتحادیه فراگیر موسسات قرآن و عترت در کشور خواهیم بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری موسسات قرآن و عترت گفت: با این انتخابات از این پس یک اتحادیه فراگیر موثر در کشور را شاهد خواهیم بود و فعالیت‌ها و جریان‌های قرآنی وابسته به این اتحادیه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار ‌شد.

صالحی در جریان برگزاری این انتخابات با قدردانی از همه کسانی که امروز برای برگزاری یک انتخابات سالم تلاش کردند، گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی اقدام در حوزه قرآن است؛ پیش از این در حوزه ترجمه قرآن ده‌ها ترجمه بیشتر نبود اما امروز شاهد رشد خوبی در این بخش هستیم. همچنین در بخش قرائت امروز شاهد نقش موثر قاریان ایرانی در جهان هستیم. در حوزه معارف و پژوهش نیز پس از انقلاب اتفاقات خوبی رقم خورده است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات مهم در حوزه قرآت ادغام اتحادیه‌ها و موسسات مردمی قرآنی است، یادآور شد: در حال حاضر ۳۰۰۰ موسسه قرآنی مردم‌نهاد داریم، در طول این چندسال تلاش برای ادغام این موسسات در جهت وحدت رویه و تاثیرگذاری بیشتر قرآن صورت گرفته است، اما متاسفانه ابهاماتی در این جهت وجود داشته است که امروز با برگزاری این انتخابات به شرایط بهتری خواهیم رسید.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این مسیر هر دو اتحادیه قرآنی جلسات موثری را داشتند و خوشبختانه امروز به یک نقطه عطفی در این راستا رسیدیم و با انتخابات امروز یک هیات مدیره ۱۵ نفره با رای ۵۹۰ نفری که در سراسر کشور انتخاب می‌شوند، مسئولیت کار را برعهده خواهند گرفت.
 
صالحی یادآور شد: با این انتخابات از این پس یک اتحادیه فراگیر موثر در کشور را شاهد خواهیم بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی کمک‌های لازم را به این اتحادیه خواهند داشت، پس از این انتخابات فعالیت‌ها و جریان‌های قرآنی، وابسته به این اتحادیه خواهد بود و وزارتخانه متبوع و سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت این حرکت‌ها هستند.
 
در بخش دیگری از این انتخابات حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدواریم نتیجه این انتخابات استواری در مسیر قرآن را به همراه داشته باشد، خدمت به قرآن در هر سطحی باشد، پاسخگویی به خداوند را همراه دارد؛ همه‌ امروز وارث کتابی هستند که میراث همه‌ انبیا است، بنابراین بار سنگینی بردوش کسانی است که قرار است در این مسیر گام بردارند.

 
وی ادامه داد: وقتی ۴۰ سال گذشته را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که داشتن یک حافظ قرآنی هم برای ما آرزو بود اما امروز شاهد حافظان قرآن در تمام گروه‌های سنی هستیم، همچنین در بخش‌های مختلف در رویدادهای بین‌المللی به اوج رسیده‌ایم.
 
دییر شورایعالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امروز با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفتن به سوی تمدن اسلامی حتما این مهم با رجوع به قرآن کریم محقق می‌شود، همانطور که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «مهم‌ترین متن تاریخ بشریت در دست ماست و باید از آن بهره ببریم».
 
 
حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در بخشی از این انتخابات با تشکر از جامعه قرآنی برای برگزاری این انتخابات و تلاش در جهت یکدست شدن این جامعه گفت: خوشبختانه امروز اهتمام جمعی برای جدی گرفتن قرآن را شاهد هستیم و امید است این انتخابات در یک ‌ارتباط مردمی بهتر با قرآن صورت بگیرد و همه باید این ادعا و ثمره را در کوتاه مدت به جامعه نشان دهیم.
 
وی ادامه داد: به دقت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این انتخابات ایمان داریم و ما نیز به‌عنوان سازمان تبلیغات اسلامی به‌دنبال حمایت از منتخبین مردم در مجموعه‌های قرآنی هستیم.
 
حجت‌الاسلام قمی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی خادم مردم در بخش قرآن خواهد بود و قرار نیست بر اساس اقدامات دستگاه‌های دولتی قرآن را به پیش ببریم؛ ما تنها یک وسیله خدمت‌گذاری به مردم محسوب می‌شویم و تلاش بر این است مجموعه‌های مردمی خود در مورد قرآن فعالیت کنند.
 
یادآوری می‌شود، این انتخابات امروز در سراسر ادارات‌کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت 10 صبح به‌صورت همزمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها