پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کرونا مراسم اهدای جایزه «نوبل» را لغو کرد

امسال مراسم اهدای جوایز «نوبل» نیز به خاطر بحران شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) فارس به نقل از مجله تایم نوشت: بنیاد نوبل می‌گوید به دلیل پاندمی ویروس کرونا در جهان، برگزاری مراسم اهدای جوایز در ماه دسامبر لغو می‌شود.

لارس هایکنستن رئیس بنیاد نوبل با اعلام این خبر افزود: جمع‌آوری هزار‌وسیصد مهمان برای یک ضیافت در شرایط کنونی ممکن نیست و به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا امکان اینکه افراد کنار یکدیگر بنشینند نیز وجود ندارد. ضمن اینکه کرونا ممکن است باعث شود بسیاری از برندگان جوایز نتوانند امسال به سوئد سفر کنند.

برندگان جوایز نوبل عموما در ماه اکتبر مشخص می‌شوند اما مراسم اهدای جوایز در ماه دسامبر برگزار می‌شود.

مقامات بنیاد نوبل می‌گویند هنوز مشخص نیست مراسم اهدای جوایز امسال چگونه و به چه شکلی برگزار شود در حالی که تنها جایزه صلح نوبل است که در اسلو پایتخت نروژ برگزار و اهدا می‌شود.

هایکنستن همچنین اشاره کرد ممکن است اعطای جایزه به برخی از برندگان به صورت آنلاین و مجازی انجام شود و برخی هم در صورت امکان به سوئد سفر کنند.

این در حالی است که پیشتر برخی از رسانه‌ها از لغو کامل مراسم اعطای جایزه صلح نوبل امسال خبر داده بودند.

هایکنستن در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرد همچنین گفت: امسال به دلیل پاندمی ویروس کرونا شرایط خاص و ویژه‌ای حکم‌فرما شده است. هفته نوبل به دلیل بیماری کووید ۱۹ مانند گذشته برگزار نمی‌شود و در این شرایط همه باید با فداکاری تلاش کنیم تا بتوانیم با شرایط جدید سازگار شویم. در عین حال این موضوع باعث نمی‌شود که نسبت به برندگان و تحقیقات و اکتشافات آنها بی‌توجه بود. ما به برندگان جوایز و آثار آن‌ها توجه متفاوتی خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها