چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
داستان‌هایی با محوریت زنان نیجریه

مجموعه داستان «سقوط از بلندای آسمان»، اثر لزلی نکا آریما با ترجمه سهند درویشی از سوی نشر خوب راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ کتاب «سقوط از بلندای آسمان» اثر لزلی نکا آریما که پدیده‌ امروز ادبیات نیجریه محسوب می‌شود، نام این نویسنده را در فهرست دریافت جوایز متعددی قرار داده است. برنده شدن در جایزه‌ کِرکِس (2017)، جایزه‌ کتاب مینسوتا (2017) و نامزدی جایزه‌ گودریدز از جمله‌ آن‌هاست.

داستان‌های کوتاه می‌توانند گستره‌ غیرمنتظره‌ای را در زمانی اندک پوشش دهند و این ویژگی در این مجموعه به‌کار رفته است. هنر آریما این است که تاریخچه‌ یک خانواده را در چند صفحه خلاصه می‌کند و از دل آن تمثیلات اخلاقی و آرمانی، روایات جادویی و کابوس‌هایی وحشتناک بیرون می‌کشد؛ و این کار در حد فاصل کمدی و روانشناسی رئال صورت می‌پذیرد.

وقایع این داستان‌ها با جهش‌های ناگهانی از واقعیت به خیال و با اشاره‌های ظریف فمینیستی و از همه مهم‌تر، با گریزی به دنیای پساآخرالزمانی، یادآور آثار مارگارت آتوود است. 
 
در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم مترجم می‌خوانیم:
«رد پای فمینیسم در جای جای این مجموعه به چشم می‌آید: تمامی داستان‌ها زن محور هستند و یا زنان و مشکلاتشان در آن‌ها برجسته شده‌اند.»

نشر خوب این کتاب را در سال 1399 با ترجمه‌ سهند درویشی منتشر کرده است. این مجموعه داستان در 176 صفحه و به قیمت 39000 تومان به بازار عرضه شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها