سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
چگونه منطقی نباشیم!

کتاب «آموزه‌های غیر منطقی (چگونه منطقی نباشیم!)» نوشته عبدالعظیم کریمی با هدف آشنایی‌زدایی از فضای فکری معمول و نگرش به مسائل روزمره از سوی انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه کتاب آموزه‌های غیرمنطقی (چگونه منطقی نباشیم!)  دعوتی برای گذر از زندگی روزمره و خروج از پوسته عادات است که بعضا از روی شرطی شدن به آن خو گرفته‌ایم. و همچنین امکان دادن به فضای ذهن که جور دیگری ببیند و جور دیگری بشنود.

 همچنان که از نام کتاب پیداست نویسنده سعی کرده است با نگاه سلبی فرهنگ پرسش‌گری و نوعی تفکر انتقادی به مطالب را مطرح سازد. کریمی به جای بحث‌‌ها و نوشته‌های تفصیلی، گزاره‌ها و انگاره‌های کوتاهی را در سه وجه: من آموختم که...، اما نمی دانم چرا...و اما نمی‌دانم آیا... را در قالب کتاب گنجانده است که هر کدام از این گزاره‌ها  نوعی تلنگر زدن ذهن و بیدار کردن آن است.

در پشت جلد کتاب آمده است: این کتاب برای آموختن نیست بلکه برای افروختن است. شاید این گونه سخن گفتن و این سان اندیشیدن، ما را به آنچه «نباید بیاموزیم» و «نباید بیندیشیم» و نباید «به یاد آوریم»، نزدیک‌تر کند تا به آنچه حقیقتِ منطق هستی است ایمان راستین بیاوریم.
 
کتاب «آموزه‌های غیر منطقی(چگونه منطقی باشیم!) با 264 صفحه در فروشگاه‌ها و فروشگاه مجازی انتشارات مدرسه به آدرس https://pakhshmadreseh.ir/ در دسترس مخاطبان قرار دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها