دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
جلسه واکاوی عملیات مرصاد برگزار می‌شود

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در آستانه سالروز عملیات مرصاد با حضور فرماندهان دفاع مقدس به واکاوی این عملیات می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط جمهوری اسلامی ایران، نیروهای ارتش بعثی عراق توافقات این قطعنامه را زیر پا گذاشتند و دوباره در جنوب و اطراف خرمشهر حمله کردند تا راه نفوذ برای منافقین (ارتش مجاهدین خلق) باز شود. رزمندگان اسلام هم به‌منظور دفاع از مرزهای خود در جبهه‌های جنوبی مستقر شدند.

این در حالی بود که منافقین عملیاتی را با عنوان فروغ جاویدان با حمایت نیروهای عراقی از مرزهای غرب ایران آغاز کردند. عملیاتی که مسعود رجوی سرکرده این سازمان تروریستی در شب آغاز عملیات نوید رسیدن ۴۸ ساعته به تهران را به نیروهایش داد. اما رزمندگان ایران اسلامی به همراه مردم منطقه به مقابله با منافقین پرداختند. رزمندگان اسلام در عملیات «مرصاد» که به فرماندهی شهید صیاد شیرازی انجام شد، توانستند پس از چند روز درگیری بر منافقین متخاصم پیروز شوند. در این عملیات تعداد زیادی از نیروهای مهاجم کشته شدند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نظر دارد در آستانه سالروز عملیات مرصاد هشتمین نشست واکاوی عملیات‌های بزرگ و سرنوشت ساز را با حضور سردار علی‌محمد نائینی (رئیس ستاد سپاه چهارم در عملیات مرصاد)، سردار عبدالرضا آزادی (معاون فرهنگی سازمان بسیج)، سردار اسداله ناصح (جانشین فرمانده سپاه چهارم در عملیات مرصاد) و سردار جعفر همتی (فرمانده سپاه کرند غرب و تیپ ۱۲۷ مقداد در عملیات مرصاد) برگزار کند. این برنامه روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه در سالن شهدای راوی این مرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها