یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
علاقه‌مندی پاکستانی‌ها به یادگیری زبان فارسی

استاد دانشگاه لمز لاهور پاکستان در مراسم اختتامیه دوره زبان فارسی این دانشگاه از افزیش علاقه‌ دانشجویان به یادگیری زبان فارسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، بنابه دعوت فاطمه فیاض استاد زبان فارسی دانشگاه لمز، علی‌اکبر رضایی‌فرد رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در مراسم اختتامیه دوره زبان فارسی دانشگاه لمز لاهور حضور یافت و سخنرانی کرد.

 فیاض در ابتدای این برنامه که در محیط برنامه برخط «زوم» برگزار شد، از فعالیت‌های چشم‌گیر خانه فرهنگ ایران در طی سال‌های گذشته و به ویژه در ایام کرونا تقدیر و تشکر کرد.‌

این استاد زبان فارسی دانشگاه لمز که دانش‌آموخته دکتری زبان فارسی از دانشگاه تهران است، ایران را مهد تمدن و سرزمینی دارای فرهنگ بسیار غنی زبان‌های مختلف آیین‌ها، باورها، فرهنگ‌ها، هنرهای متنوع و چشم گیر دانست.

فیاض عنوان کرد: با وجودی که رشته زبان فارسی و کرسی فارسی در دانشگاه لمز هنوز ایجاد نشده است و دانشگاه لمز بزرگترین و پیشرفته ترین دانشگاه خصوصی پاکستان است، اما درس فارسی به عنوان درس اختیاری، علاقه‌مندان بسیاری دارد.

وی افزود: دانشجویانی که این درس‌ها را انتخاب می‌کنند از رشته‌های مختلف درسی از جمله تاریخ، روابط بین الملل، اقتصاد، حقوق و ادبیات انگلیسی در کلاس‌های آموزشی زبان فارسی حضور می‌یابند و پس از تشدید شرایط کرونا و برقراری قرنطینه این کلاس‌ها در محیط «زوم» در دانشگاه توسط دانشگاه برپا شد، دانشجویان با علاقه‌مندی فراوان نسبت به پیگیری و یادگیری زبان فارسی اقدام می‌کنند.

دین اسلام و زبان فارسی مهمترین عناصر دوستی فرهنگی ایران و پاکستان
علی‌اکبر رضایی‌فرد با خواندن حکایتی کوتاه از گلستان سعدی شیرازی سخنان خود را آغاز کرد. وی عمر هشتصد ساله زبان فارسی در شبه قاره هند را یکی از مهمترین عناصر دوستی فرهنگی دو کشور و دو ملت برشمرد.

نماینده فرهنگی کشورمان، دین اسلام را به عنوان رشته محکم در دوستی دو سرزمین دانسته و عرفان و تصوف را که از ایران به این سرزمین به ارث رسیده است، یکی از زیباترین جلوه‌های معنوی و همین طور شکوفایی زبان فارسی دانست.

وی اشعاری از سعدی شیرازی و علامه اقبال لاهوری را که به فارسی بودند برای دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه لمز خواند و عنوان کرد: زبان فارسی بسیار آهنگین است و موسیقی زیبایی دارد و دیگران از شنیدن کلام و آوای آن لذت می‌برند.

رضایی‌فرد از دانشجویان دعوت کرد که در فصل تابستان از دوره‌های آموزشی زبان فارسی خانه فرهنگ ایران در فضای مجازی بهره‌مند شوند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها