یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
لیبرالیسم محافظه‌کار در بازار کتاب ایران

کتاب «لیبرالیسم محافظه‌کار» با ترجمه و تدوین مرتضی‌ مردیها به بازار کتاب ایران رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «لیبرالیسم محافظه‌کار» که گزیده‌ای از نوشته‌های مهم متفکران روز آنگلوساکسون به شمار می‌رود و با ترجمه مرتضی مردیها منتشر شده است.

این کتاب به تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان از این اثر طی ده روز نخست پس از انتشار به چاپ دوم رسیده است.

مردیها در این کتاب از متفکرانی چون استیون پینکر، کیت ویندشاتل، پل جانسون، مارک لی‌لا، الن بلوم، جورج نش، بوث فالر، کریستینا هاف سامرز، جیمز ویلسون، رابرت پاتنام، درک باک، هری لوئیس، نیل گراس، پیتر سینگر توماس اسکنلون، سوزان ولف، ریچارد پوسنر، جروج ویل، آلن راین، و سوزان بلک‌مور آراء و نظراتی تازه در حوزه زیست و رفتار و تفکر اجتماعی منتشر شده است.

این کتاب به گفته مترجم گزیده‌ای از آراء و نوشته‌های این متفکران در کتاب‌های مختلف آنهاست که در ایران تاکنون ترجمه و منتشر نشده او نویسندگان آنها نیز در قید حیات هستند. 

همچنین مردی‌ها در مقدمه کوتاهش بر کتاب تایید کرده که گرایش سیاسی و فکری صاحبان آثار در این کتاب از از مدهای رایج روشنفکری نیست و در حوزه فکری انگلوساکسون شامل آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا تعریف می‌شود.

مقالات انتخاب شده در این کتاب در موضوعات مختلف فکر سیاسی، فرهنگ، اخلاق، حقوق و تاریخ است و به شیوه‌ای به آنها پرداخته است که چشم‌اندازی کلان به برخی از مشکلات و مسائل موجود در آنها باز می‌کند.

مرتضی مردی‌ها در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: «ترجمه کتاب‌های حوزه فلسفه و علوم انسانی به زبان فارسی به ویژه در مواردی که اثر نه یک کتاب درسی و آموزشی بلکه حاوی کلان فکرهایی است که جهت‌گیری‌های کلی و تحلیل فکری و فرهنگی و سیاسی نویسنده را معلوم می‌کند، از تعادل و تناسب کافی برخوردار نبوده است....»

کتاب «لیبرالیسم محافظه‌کار» به ترجمه و تدوین مرتضی مردیها را انتشارات علمی و فرهنگی در 944 صفحه با قیمت 85 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها