چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کتاب «تفسیر سوره تغابن» رهبر معظم انقلاب منتشر شد

کتاب «تفسیر سوره تغابن» متن ویراسته‌ جلسات تفسیر سوره‌ تغابن حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظله‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «تفسیر سوره تغابن» متن ویراسته‌ جلسات تفسیر سوره‌ تغابن حضرت آیتالله العظمی خامنه‌ای(مدّظله‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی است که در دوران مسئولیّت ریاست جمهوری معظّمٌ‌له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری برگزار شده و تمامی 18 آیه این سوره در 10 جلسه از تاریخ 7 مهر 1362 تا 28 بهمن 1362 مورد بحث قرار گرفته است.
 
ایشان درباره‌ علّت انتخاب این سوره و دیگر سوره‌های جزء 28 و 29 که متن شرح آن به‌زودی منتشر می‌شود می‌فرمایند:
 
«علّت اينكه اینجا را انتخاب كرديم اين است كه سوره‏‌هاى جزء بيست‏‌وهفتم و بيست‏‌وهشتم و اين حدود، غالباً سوره‏‌هاى مدنى و از سوره‏‌هايى است كه در مدينه‏‌ى طيّبه بر پيغمبر اكرم نازل شده و مربوط است به بعد از تشكيل حكومت اسلامى، يعنى مثل وضع كنونى ما.
 
نوع مطالب و مسائلى كه بعد از تشكيل حكومت براى یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلى كه [مربوط به] حين مبارزه‌‏ مردم براى تشكيل حكومت اسلامى است فرق مي‌كند؛ كمااينكه شما در جامعه‏‌ خودمان هم اين را مشاهده مي‌كنيد.

امروز شما يك مسائلى داريد كه اين مسائل قبل از بهمن 57 براى شما وجود نداشت، مطرح نبود؛ آن روز مسائلى داشتيد كه امروز براى شما مطرح نيست. مثلاً مسئله‏‌ منافقين و مسئله‏‌ نفاق، مسئله‏‌ عدالت اجتماعى، مسئله‏‌ حكومت، مسئله‏‌ جهاد در جبهه‏‌هاى جنگ و ده‌‏ها مسئله از اين قبيل، مسائل عمده‏‌ بعد از تشكيل حكومت است و اين مسائل همان مسائلى است كه در آيات مدنى بيشتر به آنها پرداخته شده است.»
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب  «تفسیر سوره تغابن» اینجا را کلیک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها