چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
جزئیات نسخه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت که بخش اعظمی از کمک‌ها به آنها اختصاص یافته است، برنامه‌های خود را برای برگزاری نسخه دیجیتال نمایشگاه امسال اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، بعد از اعلام کمک 4 میلیون یورویی وزارت فرهنگ آلمان برای احیای فرهنگ و ادبیات این کشور، مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت که بخش اعظمی از کمک‌ها به آنها اختصاص یافته است، برنامه‌های خود را برای برگزاری نسخه دیجیتال نمایشگاه امسال اعلام کردند.
 
«مونیکا گراترز»، وزیر فرهنگ آلمان اعلام کرد از بسته کمکی «نوتار کالتر» استفاده کرده و چهار میلیون یورو به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت کمک خواهد کرد. هدف از پرداخت این کمک مالی قادر ساختن ناشران آلمانی و خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سال 2020 است. علاوه بر این، برنامه‌های دیجیتال در دسترس ناشران قرار می‌گیرد تا بتوانند محصولاتشان را ارائه و در نمایشگاه امسال شرکت کنند.
 
مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌گویند امسال کمک دولت آلمان زمینه‌ای فراهم کرده تا خدمات نمایشگاه برای حضور دیجیتال ناشران رایگان شود. امسال نسخه دیجیتال نمایشگاه با عنوان «حالاهمه‌باهم» در تاریخ چهاردهم تا هجدهم اکتبر برگزار خواهد شد.
 
«حقوق مولفین فرانکفورت» پلتفرمی دیجیتال است که امسال در نمایشگاه مجازی کتاب فرانکفورت زمینه ارتباط ناشران و نویسندگان را برای خرید و فروش کتاب‌ها و ترجمه آنها فراهم خواهد کرد. به گفته مسئولان این پلتفورم به ناشران اجازه خواهد داد کاتالوگ کتاب‌های خود را با جزئیات کامل در اختیار علاقمندان قرار دهند که قرار است از اواسط ماه سپتامبر در دسترس ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه دیجیتال امسال قرار داده شود. تمام هزینه‌های مربوط به این دادوستدهای دیجیتال از طریق کمک 4میلیونی دولت آلمان تامین خواهد شد.
 
پیش از این چنین تجربه دادوستد کتاب‌ها به صورت آنلاین در نمایشگاه کتاب‌های کودک بولونیا ایتالیا اتفاق افتاده بود. نمایشگاه کتاب فرانکوفورت با استفاده از تجربه موفق ایتالیایی‌ها تصمیم گرفته از شرکت‌های حقوقی بین‌المللی برای ناشران استفاده کند. «جنی کوهن» مدیر بخش حقوقی کتاب‌ها در نمایشگاه‌ فرانکفورت می‌گوید نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک پلتفرم بین‌المللی برای تجارت کتاب محسوب می‌شود و به خاطر همین این مسئله حائز اهمیت است که خدمات دیجیتال نیز برای مشتری‌ها در بالاترین کیفیت باشد.
 
وی گفت: پلتفرم نمایشگاه دیجیتال در کنار نمایشگاه اصلی زمینه لازم برای ناشران سراسر جهان فراهم می‌کند که در شرایط بحرانی کنونی بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. امسال سایت اینترنتی نمایشگاه فرانکفورت (buchmesse.de) امکانات لازم را برای راه‌‌اندازی و میزبانی پلتفرم دیجیتال 2020 فراهم خواهد کرد.
 
نسخه آنلاین کنفرانس نمایشگاه فرانکفورت نیز در چهار روز تقسیم شده است که از 12 اکتبر تا 15 اکتبر هر روز به برنامه‌ای خاص اختصاص داده شده است. برنامه این کنفرانس در تاریخ 12 اکتبر به ناشران آکادمیک، 13 اکتبر حقوقی و مجوزها، 14 اکتبر چشم‌اندازهای نشر و برنامه روز 15 اکتبر به کتاب‌های صوتی اختصاص داده شده است.
 
مسئولان نمایشگاه امسال در نسخه دیجیتال که به بوک‌فست نیز شهرت پیدا کرده است، امکانی برای ارتباط ناشران و گفتگوی آنها فراهم کرده است (matchmaking tool) که این سرویس هم رایگان است و از اواسط ماه سپتامبر در سایت نمایشگاه اضافه خواهد شد. در این سرویس ناشران در حوزه‌های هنر، کتاب‌های صوتی، کتاب‌های کودک، آکادمیک، نویسندگان و کتاب‌های آموزشی تقسیم شده‌اند.
 

مسئولان نمایشگاه در نسخه دیجیتال امسال نیز بخشی برای گفتگوی کارمندان صنعت نشر فراهم کرده است که در کنار آن زمینه‌ای برای معرفی استعدادهای جوان دنیای نویسندگی ایجاد شده است. مسئولان نمایشگاه هشتگ FBM20 # را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ بخش دیجیتال در نظر گرفته‌اند.
 
کمک چهارمیلیون‌یورویی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بخشی از یک میلیارد یوروی کمیته «نوتار کالتر» است که مجلس آلمان هفته گذشته تصویب کرد. این بسته مالی شامل چهار بخش است: سرمایه‌گذاری مربوط به کرونا؛ بیش از 250 میلیون یورو، حمایت از صنعت فرهنگ؛ بیش از 480 میلیون یورو، حمایت از پیشنهادهای دیجیتال و فرهنگی؛بیش از  150 میلیون یورو، و بقیه برای کمک به مراکز و آموزشگاه‌هایی که تحت حمایت دولت فدرال قرار دارند؛ بیش از 100 میلیون یورو.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها