چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
معرفی کتاب «پاریس پاریس» در برنامه «به خانه بر می‌گردیم»

معرفی کتاب «پاریس پاریس» در برنامه «به خانه بر می‌گردیم» امروز سه‌شنبه 24 تیرماه با موضوع مولفه‌های زندگی عفیفانه بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، این برنامه که از ابتدای هفته به مناسبت هفته حجاب و عفاف، زندگی عفیفانه را موضوع خود قرار داده، امروز با دعوت از دکتر فائزه عظیم‌زاده اردبیلی استاد دانشگاه در مورد مولفه‌های زندگی عفیفانه دقایقی را با بینندگان این برنامه به گفت‌وگو خواهد نشست.

 در بخش کتابخوانی برنامه امروز ، چهارمین کتاب این هفته به نام «پاریس پاریس» معرفی و بخش‌هایی از آن خوانده خواهد شد. این کتاب دومین کتاب از سعید تشکری بعد از «اوسنه گوهرشاد» است که روز شنبه در این برنامه معرفی شد. در معرفی این کتاب ۳۵۲ صفحه‌ای می‌توان گفت: درون‌مایه داستان، سودای‌ پاریسی‌‌کردن شهر مشهد به‌وسیله‌ کشف حجاب زنان و در ادامه، اتفاقات مسجد گوهرشاد در سال 1314 است که در زمان حکومت رضاخان و نخست‌وزیری‌ محمدعلی‌ فروغی‌ رخ داده است. 

«پاریس‌پاریس» اثری داستانی و روایتی‌ خواندنی‌ از مجموعه حوادثی است که به کشتار مردم مظلوم در مسجد گوهرشاد منجر شد. تشکری در این کتاب به‌خوبی توانسته است چهره واقعی استثمار و استعمار را به تصویر بکشد. زبان روایی‌ ساده و صمیمی، استفاده از زاویه دید سوم شخص در بیان دیالوگ‌ها، خط داستانی‌ تودرتو و زنجیروار و نیز انسجام روایی‌ از ویژگی‌های این اثر به حساب می‌آیند که بر گیرایی و جذابیت و اثرگذاری آن افزوده است.

برنامه «به خانه بر می‌گردیم» کاری از گروه خانواده و کودک است که امروز حوالی ساعت ۱۶:۴۵ با اجرای قاسم بی‌نیاز و ژیلا امیرشاهی از شبکه ۵ سیما پخش خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها