دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
منشور سازمان ملل متحد همراه با متن انگلیسی

«منشور سازمان ملل متحد» (به انضمام اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری و اعلامیه جهانی حقوق بشر) با تدوین محمدمهدی سیدناصری توسط نشر ذکر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ملت‌های رنج کشیده و مصیبت دیده جهان، هنوز از پیامدهای مصائب و بلایای جنگ جهانی اول، خود را رها نساخته بودند که دنیا بار دیگر گرفتار جنگ جهانی دوم ـ یکی از هولناک‌ترین جنگ‌های تاریخ بشری ـ گردید. در آخرین سال‌های جنگ جهانی دوم، سران کشورهای متّفق که درگیر جنگ با آلمان نازی و متّحدان آن بودند، به این فکر افتادند که تدبیری بیندیشند و ترتیبی فراهم آورند که از وقوع جنگ‌ها، به خصوص جنگ‌های عالمگیر که در نیم قرن، دوبار دنیا را به آتش و خون کشیده بود، جلوگیری نمایند.

منشور سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۹۴۵ در سانفراسیسکو در پایان کنفرانس ملل متحد درباره تشکیل یک سازمان بین‌المللی به امضا رسید و در ۲۴ اکتبر همان سال لازم‌الاجرا شد. اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری، جزء لاینفک منشور سازمان ملل متحد است. هدف منشور نجات بشریت از جنگ؛ تأکید مجدد بر حقوق بشر و کرامت و ارزش والای انسانی؛ اعلام تساوی حقوق زنان و مردان و ملت‌های کوچک و بزرگ؛ و ترویج رفاه تمام افراد بشر است. منشور سازمان ملل متحد بنیاد صلح و امنیت بین‌المللی است.

«منشور سازمان ملل متحد» (به انضمام اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری و اعلامیه جهانی حقوق بشر) با تدوین محمدمهدی سیدناصری مدرس دانشگاه در رشته حقوق، در ۱۹۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۹ هزارتومان در موسسه نشر و تحقیقات ذکر عرضه شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها