دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
فراخوان نامزدی جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ منتشر شد

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، فراخوان اعطای جایزه مصطفی(ص) که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) جایزه مصطفی(ص) در چهار حوزه "علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "علم و فناوری زیستی و پزشکی"، "علم و فناوری نانو" و "کلیه زمینه‌های علم و فناوری" اعطا می‌­شود و اسامی برگزیدگان این دوره، طی آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) در آبان ماه ۱۴۰۰، اعلام می‌شود.

شرایط اعطای جایزه در سه حوزه تخصصی"علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات"، "علم و فناوری زیستی و پزشکی"، "علم و فناوری نانو" شامل مواردی چون داشتن تابعیتِ یکی از ۵۷ کشور اسلامی است، اما محدودیت سنی، جنسی و دینی برای نامزد وجود ندارد. اما در حوزه عمومی چهارم (کلیه زمینه‌های علم و فناوری)، تابعیت، جنس و سن دانشمند مد­نظر نبوده و نامزد باید تنها مسلمان باشد.

کلیه زمینه‌های علم و فناوری شامل حوزه‌­های آموزشی یونسکو؛ علوم طبیعی، ریاضیات و آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسی ساخت و تولید، کشاورزی، جنگلداری، شیلات و دامپزشکی، بهداشت و رفاه و همچنین علوم شناختی و اقتصاد و بانکداری اسلامی است.
نامزدها باید از سوی دانشگاه‌­ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌های علمی و فناوری و مراکز رشد، آکادمی‌­های علوم کشورهای اسلامی، پارک‌های علم و فناوری و یا از سوی سایر دانشمندان و شخصیت­‌های علمی برجسته به دبیرخانه این جایزه جهانی معرفی شوند. برگزیدگان در هر حوزه علاوه بر دریافت لوح و مدال جایزه، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

مهلت نامزدها برای معرفی و ارسال آثار این دوره از اعطای جایزه مصطفی(ص) تا روز دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ (۳۱ آگوست ۲۰۲۰) تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها