شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
ادامه تلاش‌ها برای ثبت ملی خانه «به‌آذین»

کاوه اعتماد‌زاده، فرزند محمود اعتمادزاده، معروف به به‌آذین از ادامه تلاش‌ها برای ثبت‌ملی منزل این شاعر ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، کاوه اعتمادزاده فرزند محمود اعتمادزاده درباره سرنوشت منزل پدری در فضای مجازی توضبح داد.  

«همان‌گونه که  می‌دانید حرکت فرهنگی برای ثبت ملی خانه به‌آذین، در تاریخ 15-2-1399، با ارسال نامه‌ای در این ارتباط به میراث فرهنگی استان تهران  آغاز شد. 

در طی این مدت، به‌غیر از پیگیری‌های معمول اداری،  گام‌های مشخصی برداشته شده است. از‌جمله:
1-  در نیمه خرداد‌ماه نامه اینترنتی حمایت از این امر فرهنگی تهیه شد که علیرغم شرایط سخت کرونایی و مشکل اطلاع‌رسانی، در طی حدود دو هفته  بیش از 1600 نفر امضا کردند که نام بسیاری از چهره‌های فرهنگی و ادبی و هنری و اجتماعی در آن میان به چشم می‌خورد.  

2- تشکیل نشست های مطبوعاتی و تهیه عکس‌ها و فیلم‌های مستند و انعکاس آن در جراید.

3- در تاریخ 20-3-1399 شهرداری محترم  منطقه  2 تهران طی نامه‌ای رسمی به میراث فرهنگی استان تهران از موضوع ثبت خانه به آذین حمایت کرده و خواستار تسریع در این امر شد.

4- درتاریخ 14-4-1399 کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای محترم شهر تهران، به نمایندگی از آن شورا، طی نامه‌ای رسمی به میراث فرهنگی استان تهران، از ثبت ملی خانه به‌آذین حمایت کرده و خواستار انجام مساعدت لازم و اعلام نتیجه آن توسط میراث استان به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شده‌است.
  
در اینجا، ضمن قدردانی از شورای محترم شهر تهران و نیز شهرداری محترم تهران، از نهاد میراث فرهنگی استان تهران خواهانم که در ارائه پرونده خانه به‌آذین به  «شورای ثبت آثار ملی» وزارت میراث فرهنگی تسریع کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها