شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
دوره شرح مثنوی برگزار می‌شود

دوره شرح و تفسیر مثنوی (دفتر اول و سوم) در موسسه فرهنگی سروش مولانا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه سروش مولانا، این موسسه در نظر دارد در راستای اهداف انسانی خود مبنی بر خوب زیستن، اخلاقی زیستن و معنادار زیستن با تمسک به پیشینه غنی فرهنگی ایران، سلسله جلسات شرح مثنوی را برگزار کند.

دوره شرح مثنوی، یک دوره پیوسته است و دوره مردادماه ادامه دوره‌های قبلی است. مباحث کلاس با استناد به موضوعات کلان در مثنوی بوده و همین امر همراه شدن با کلاس در هر مقطعی را میسر می‌کند. در این دوره تلاش می‌شود تا متن مثنوی با توجه به چارچوب کلی اندیشه مولانا، به ویژه در پرتو دیوان شمس او توضیح داده شود تا از این منبع سرشار و عظیم به قدر وسع، در جهت معنادارکردن زندگی و نیز تلطیف روابط انسانی بهره گرفته شود.

این دوره‌ها با تدریس سید امیر اکرمی و سودابه کریمی و به صورت برخط(آنلاین) برگزار می‌شود.

سودابه کریمی دارای تالیفاتی از جمله «بانگ آب؛ دریچه‌ای به جهان‌نگری مولانا» و «حجره خورشید، شرحی بر مقالات شمس تبریزی» است و کتاب‌های «اسلام و مدرنیته» و «در باب دین: معنا، رویکرد و آینده» با ترجمه این مولاناشناس کشورمان منتشر شده است. همچنین دکتر سید امیر اکرمی دارای دکترای فلسفه دین از دانشگاه مک گیل کاناداست و سابقه تدریس در دانشگاه ییل و ایسترن منونایت آمریکا، موسسه المهدی بیرمنگام و مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را داراست و دارای کتاب و مقالات بسیار در حوزه عرفان و فلسفه است.

دوره‌ شرح دفتر اول مثنوی با تدریس سید امیر اکرمی ‌از ۴ مرداد‌ماه ۱۳۹۹ در روزهای شنبه‌ ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۸:۳۰ و دوره شرح دفتر سوم مثنوی با تدریس سودابه کریمی از  ۸ مرداد‌ماه ۱۳۹۹روزهای ‌چهارشنبه‌ ساعت ۱۸:۰۰ الی ۱۹:۳۰ به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها با شماره 88253719 تماس بگیرند یا به کانال موسسه به نشانی @sorooshemewlana یا سایت به نشانی  www.lms.rumi.i مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها