چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مجسمه سعدی در خیابان سعدی نصب شد

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مجسمه سعدی اثر ملک دادیار گروسیان در خیابان سعدی جنوبی نصب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ فرزاد طالبی با بیان این مطلب افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران در اجرای  سیاست هویت‌سازی و شناسنامه‌دار کردن میدان‌ها و خیابان‌های شهر، نصب المان‌های شهری مناسب با عنوان معابر را در دستور کار خود دارد.
 
وی ادامه‌ داد: از این رو سردیس استاد بی‌همتای سخن سعدی، در فضای مناسبی در خیابان سعدی جنوبی دوراهی خیابان اکباتان جای گرفت.
 
طالبی اظهار کرد: پیرو مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در سال پیش‌ رو خلق و نصب آثار فیگوراتیو مفاخر و مشاهیری که نام آنها بر خیابانهای شهر نهاده شده از برنامه های این سازمان است. اعلام فراخوان دریافت طرح تندیس مفاخر برای ساخت و نصب در خیابانها و میادین اصلی شهر نیز از جمله این اقدامات است.
 
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: طراحی و ایجاد فضای مناسب برای نصب آثار هنری و المانهای حجمی جهت ارتباط مؤثر شهروندان با آثار هنر شهری نیز از برنامه های مهم این سازمان در راستای توسعه فرهنگی شهر است.
 
وی گفت: سردیس قله شعر و ادب ابومحمّد مُشرف الدین مُصلِح‌بن عبدالله بن مشرّف، متخلص به سعدی توسط هنرمند مجسمه‌ساز آقای ملک دادیار گروسیان از جنس فایبرگلاس خلق و با ایجاد فضای مناسب شهری نصب شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها