چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تعویق حضور کانادا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت

نمایشگاه کتاب فرانکفورت براساس اطلاعیه‌ای از تعویق حضور فیزیکی کانادا به‌عنوان کشور مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2020 به سال 2021 به همراه تقویت حضور مجازی و تعویق یک‌ساله حضور سایر کشورهای مهمان ویژه در این رویداد خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، براساس خبر منتشره در وب‌سایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حضور کشور کانادا به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2020 (14 تا 18 اکتبر 2020 - 23 تا 27 مهر 1399) به‌دلیل تغییر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا تا سال 2021 به تعویق افتاد. کمیته‌ای که حضور کانادا را به‌عنوان میهمان ویژه ترتیب می‌دهد، با نظارت وزارت میراث‌فرهنگی کانادا، با هماهنگی نمایشگاه کتاب فرانکفورت و سپس کشورهای مهمان ویژه در ادوار آتی این نمایشگاه به توافق رسید تا حضور فیزیکی آن را به‌مدت یک‌سال به تأخیر بیندازد.
 
همچنین کشورهایی که قرار بود در سال‌های بعد میهمان ویژه این نمایشگاه باشند (اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا) موافقت کردند که هر کدام حضور خود را برای یک‌سال به تأخیر بیندازند تا حضور کانادا به سال 2021 موکول شود. برهمین اساس در دوره پیش رو، متولیان حضور کانادا در حال آماده‌سازی حضور مجازی خود هستند تا نویسندگان و ناشران کانادایی مشارکت پررنگی در فضای مجازی داشته باشد.
 
«یورگن بووس»، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز در این خصوص گفت: «می‌خواهیم از کمیته‌های مهمان ویژه، تشکل‌های نشر و مقامات اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا تشکر کنیم که به دلیل همبستگی با کانادا، موافقت کردند حضور خود را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای یک‌سال دیگر به تعویق انداخته تا نتیجه مطلوب در خصوص حضور کانادا و فرصت ممکن برای ارائه ادبیات و فرهنگ این کشور در اکتبر 2021 به دست آید. همزمان مشتاقانه منتظر همه فعالیت‌های مجازی هستیم که توسط طرف کانادایی ما در طول نمایشگاه فرانکفورت 2020 ارائه خواهد شد. امسال با چالش‌های اساسی مواجه شده‌ا‌یم و می‌بینیم که جامعه بین‌المللی نشر در پاسخ به این موضوع با یکدیگر متحدند. این همکاری در خصوص کشورهای مهمان ویژه تنها یکی از نمونه‌های بی‌شمار است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها