سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
«اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» منتشر شد

کتاب «اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» تازه‌ترین اثر از مجموعه داستان‌های کوتاه برگزیده جایزه «اُ. هنری» با ترجمه لیلا آقالو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  به نقل از روابط‌عمومی انتشارات کتاب نیستان، کتاب «اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» تازه‌ترین اثر منتشر شده از مجموعه داستان‌های کوتاه برگزیده جایزه «اُ. هنری» است. این داستان‌ها از میان بیش از سه هزار داستان کوتاه ارسال شده برای بیش از 240 مجله در سراسر کانادا و آمریکا در سال 1997 انتخاب شده است که سرویراستار این کتاب دست به انتخاب از میان آنها زده است.
 
داستان‌های این کتاب در واقع انتخابی است از داستان‌هایی که هر ساله شانس خوانش و برگزیده‌شدن در جایزه ادبی «اٌ. هنری» را دارا هستند و جدای از فرآیند داوری هر ساله توسط سرویراستاری انتخاب و در کتابی منتشر می‌شود.
 
در این مجموعه داستان‌های کوتاهی از جورج ساندرز، لوری مور، سوکتا متا، رجینالد مک‌نایت، استیون میلاوسر، تام جونز، مارولین کوک، دان سانسالا و.... منتشر شده است.
 
لاری دارک سرویراستار این کتاب در مقدمه‌ای که بر این مجموعه درج کرده است، درباره داستان‌های آن و نیز انتخاب آنها به توجه ویژه‌اش به مقوله‌های عشق، طنز و مذهب اشاره کرده است و می‌نویسد: تنوع شگفت‌انگیز داستان‌هایی که خواندم، کار انتخاب برترین‌ها را برایم دشوار می‌کرد و البته آنکه بخواهم آنها را از یک ژانر انتخاب کنم هم کار مشکلی بود، در نتیجه داستان‌هایی را انتخاب کردم که از نظر ساختار نوشتاري، گیرایی و القاي سرگرمی به خواننده جزء برترین‌ها باشند. داستان‌های این مجموعه به این ترتیب آثاری هستند که نه تنها برایم جنبه سرگرمی داشتند، بلکه برانگیختگی درونی و حس چالش‌برانگیزي در من ایجاد کردند. این داستان‌ها مقوله‌هایی چون زندگی، مرگ، عشق، طنز، مهربانی، خون، لجن، جنگ، خدا، ترس و جاودانگی را به زیبایی بیان می‌کنند.
 
این مجموعه داستان با توجه به قدرت ذاتی نهفته در داستان‌های کوتاه انتخاب و گزیده شده است. داستان‌هایی که اثر لحظه‌اي و کوتاه بر مخاطب ندارد و تأثیري عمیق و جاودانه در روح خواننده به جای می‌گذارد. داستان‌های این کتاب با توجه به این اصل که یک داستان کوتاه پرمایه، پتانسیل ایجاد تحول در آدمی را داراست و می‌تواند در نحوه تفکر و جهان‌بینی فرد تغییراتی جدی و دائمی ایجاد کند، انتخاب شده است. این داستان‌های کوتاه به خواننده خود این اجازه را می‌دهد تا به مرور پدیده‌ها بپردازد و مقولات طرح شده را رمزگشایی کند و مخاطب خود را با این شیوه تا انتها با خود همراه می‌کند.
 
کتاب نیستان طی چند سال گذشته مجموعه صد جلدی کتاب‌های برگزیدگان جایزه «اُ. هنری» را در دست ترجمه دارد. کتاب «اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» نیز با ترجمه لیلا آقالو و با سرپرستی علی فامیان در 260 صفحه با قیمت 53000 تومان منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها