سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
مسئولیت جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای تدوین استانداردهای اسناد و آرشیو

ريیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از واگذاری مسئولیت جدید تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه اسناد و آرشیو، مسئولیت حقوقی دبیرخانه کمیته فرعی شماره 11 از کمیته فنی متناظر TC46 به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، غلامرضا عزیزی گفت: در ادامه همکاری‌های بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان ملی استاندارد ایران و در راستای تقویت نقش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه اسناد و آرشیو، مسئولیت حقوقی دبیرخانه کمیته فرعی شماره 11 از کمیته فنی متناظر TC46 به پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران واگذار شد.
 
وی افزود: مهم‌ترین اهداف کمیته فنی متناظر TC46، استانداردسازی روش‌های مرتبط با کتابداری، مستندسازی و اطلاع‌رسانی، انتشارات، آرشیو، مدیریت اسناد، مستندسازی موز‌ه‌ها، خدمات نمایه‌سازی و چکیده‌نویسی است.
 
عزیزی گفت: همچنین در ذیل این کمیته فنی متناظر، پنج کمیته فرعی فعالیت می‌کنند که یکی از مهم‌ترین این کمیته‌ها، کمیته فرعی 11 با عنوان مدیریت اسناد/ آرشیو است که از این پس دبیرخانه آن به میزبانی پژوهشکده اسناد، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تشکیل خواهد شد.
 
لازم به یادآوری است پیش از این نیز مسئولیت حقوقی کمیته فنی متناظر TC171 با عنوان «برنامه‌های مدیریت مدرک» و دو کمیته فرعی زیرمجموعه آن با عناوین «کیفیت، حفاظت‌ونگهداری، یکپارچگی اطلاعات» و «قالب پروندۀ مدرک، سامانه‌های مدیریت اسناد/ مدارک الکترونیکی و اطمینان‌پذیری اطلاعات» نیز به پژوهشکده اسناد واگذار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها