سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
انجمن داستان‌نویسان در راه کشوری‌شدن

دبیر انجمن صنفی کارگری داستان‌نویسان استان تهران از کشوری شدن قریب‌الوقوع این انجمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌ عمومی انجمن صنفی کارگری داستان‌نویسان استان تهران، ضحی کاظمی، دبیر انجمن صنفی کارگری داستان‌نویسان استان تهران درباره‌ تغییر این انجمن از استانی به کشوری گفت: طبق مصوبه‌ انجمن‌های پدیدآورندگان هنری دولت مبنی بر تشکیل انجمن‌های صنفی گسترده کشوری زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی که در سال 1398 به تصویب رسید، انجمن صنفی داستان‌نویسان به زودی کشوری خواهد شد و داستان‌نویسان دارای شرایط عضویت از سراسر کشور می‌توانند در انجمن عضو شوند.

کاظمی درباره‌ شرایط عضویت داستان‌نویسان در این انجمن گفت: لازمه‌ عضویت در انجمن صنفی داستان‌نویسان این است که نویسندگان محترم دو اثر داستانی بزرگسال منتشر شده داشته باشند، ساکن ایران باشند و مجوز نشر نداشته باشند. 

همچنین درخصوص روند این تغییرات توضیح داد: هیئت مدیره موظف است فهرست اعضای خود شامل بر اعضای قبلی و داستان‌نویسان شهرهای دیگر را که تقاضای عضویت دارند، تا شهریور در اختیار وزارت کار قرار دهد. پس از آن طی زمان تعیین شده مطابق آیین‌نامه‌های وزارت کار، مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل خواهد شد و تغییرات اساسنامه به رأی گذاشته شده و در صورت تصویب مجمع عمومی انجمن، تغییرات اساسنامه اعمال خواهد شد؛ این تغییرات حداقل شامل تغییر نام عنوان انجمن از استانی به کشوری خواهد بود. سایر تغییرات پیشنهادی متعاقبا در فراخوان مجمع عمومی فوق‌العاده، اعلام می‌شود.

متن اطلاعیه‌ انجمن به شرح زیر است:
در راستای پیگیری‌های هیئت‌مدیره‌‌ انجمن صنفی کارگری داستان‌نویسان استان تهران و طبق مصوبه‌‌ انجمن‌های پدیدآورندگان هنری دولت مبنی بر تشکیل انجمن‌های صنفی گسترده کشوری زیر نظر وزارت کار و امور اجتماعی (مصوب 1398) انجمن به زودی کشوری خواهد شد. در این راستا از نویسندگان محترم سراسر کشور که شرایط عضویت در انجمن را دارا هستند دعوت می‌شود در صورت تمایل به عضویت در انجمن با دبیرخانه تماس بگیرند.
شرایط عضویت:
1.    داشتن دو اثر داستانی بزرگسال منتشر شده
2.    سکونت در ایران
3.    نداشتن مجوز نشر
داستان‌نویسان محترم متقاضی عضویت در انجمن می‌توانند مدارک خود را جهت بررسی تا پانزدم مردادماه 1399 به دبیرخانه‌ انجمن ارسال کنند.
مسئول دبیرخانه: مینا صفار
واتساپ برای ارسال فرم و مدارک عضویت: 09931735765 

مدارک مورد نیاز برای عضویت:
1.    تکمیل فرم عضویت
2.    کپی کارت ملی
3.    کپی شناسنامه
4.    عکس صفحه‌‌ شناسه‌‌ کتاب‌ها (حداقل دو کتاب داستان بزرگسال)
5.    عکس پرسنلی 4*3

دبیرخانه انجمن به نشانی بزرگراه رسالت، خیابان استاد حسن بنا (جنوبی)، کوچه شهید صالحی، بن‌بست حسینی، پلاک 6 واحد2 و با شماره تماس 26325354-021 همه روز پاسخگوی سوالات داستان‌نویسان محترم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها