دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
شعر نوجوان رشد کرده است

مهدی مظفری‌ساوجی شاعر معتقد است مهرواره «شعر آفرینش» کانون ‌پرورش فکری نشان داده که ادبیات و شعر بین طیف‌های سنی نوجوان رشده کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی مظفری‌ساوجی عضو هیأت داوران بخش شعر آزاد دومین مهرواره «شعر» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره ارزیابی خود از آثار شرکت کننده در این رویداد، گفت: با توجه به این‌که طیف سنی ۱۴ تا ۲۲ سال اشعار خود را برای این مهرواره ارسال کرده بودند، انتظار مواجهه با آثار خارق‌العاده‌ای را نداشتیم ولی با خواندن آثار متوجه شدم به نسبت روزگاری که هم‌نسلان ما در آن قرار داشتند، شعر در میان نوجوانان رشد پیدا کرده است.

وی یادآور شد: ظاهرا در حال حاضر ادبیات و شعر پا به پای عناصر دیگر جامعه، در بین طیف‌های سنی پایین‌تر رشده کرده و در مقایسه با دوران هم‌نسلان خودمان، با اشعار قوی‌تری مواجه هستیم.

مظفری‌ساوجی درباره تأثیرگذاری برگزاری مهرواره «شعر» کانون، تأکید کرد: قطعا برگزاری این رویداد تأثیرگذار است و باعث می شود تا بچه‌ها انگیزه پیدا کرده و کارهایشان را ارتقا دهند.

عضو هیأت داوران بخش شعر آزاد دومین مهرواره «شعر» کانون در ادامه سخنان خود اظهار کرد: جشنواره‌ها در رشد خود من خیلی تأثیرگذار نبودند ولی در روزگاری به سر می‌بریم که نیاز است انگیزه‌های بچه‌ها را بالا ببریم. اگر در خلال مهرواره «شعر» کانون کارگاه‌های آموزشی برگزار شود و یا برای نوجوانان مستعد در طول سال آموزش از راه دور انجام شود، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: خوب است در طول سال کتاب‌های شعر مناسب برای شرکت کنندگان در مهرواره «شعر» کانون تألیف شود و در اختیار آن ها قرار گیرد.

مظفری‌ساوجی در پایان بیان کرد: کانون پرورش فکری مکان خوبی برای انتخاب طیفی از مؤلفان که با شعر کودک و نوجوان آشنا هستند تا کتاب‌هایی آموزشی را در زمینه شعر تألیف کنند و کانون آن کتاب‌ها را در طول سال برای بچه‌ها در سراسر کشور ارسال کند.

یادآوری می‌شود آثار منتخب دومین مهرواره‌ شعر آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب کتاب «صبح آفرینش» نیز منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها