سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
دست نوشته های شهید هسته ای به کتابخانه ملی ایران اهدا شد

کتابخانه و دست نوشته های شهید هسته ای دکتر مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران که شامل 1044 عنوان کتاب، 53 نسخه نشریه، 9 منبع غیر کتابی (عکس، گذرنامه زیارتی و...)‌،‌ 3 کارتن دستنوشته، مقالات و جزوه های درسی می شود؛ به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کارشناسان گروه مبادله و اهدا اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور در منزل شهید دکتر مسعود علی‌محمدی کتابخانه اهدایی و مجموع اسناد، دست‌نوشته مقالات، و جزوه های درسی شهید هسته ای را به کتابخانه ملی منتقل کردند تا در آرشیو ملی ایران نگهداری شود.  

منصوره کرمی، همسر شهید‌علی محمدی با بیان این مطلب که سازمان اسناد و کتابخانه ملی مکان مناسبی برای نگهداری داشته‌های شهید علی‌محمدی است گفت: دکتر علی‌محمدی همیشه نگران دانشجویان خود بود و در راه آموزش از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد.

او به کتابخانه و منابع غیر کتابی و نشریه های خود دلبستگی بسیاری داشت اما معتقدم اهدا مجموعه داشته های همسرم به کتابخانه ملی ایران می تواند در جهت آشنایی دانشجویان و محققان با زندگی و آثار علمی این دانشمند هسته ای، مفید باشد.

وی ادامه داد: معتقدم اهدای کتابخانه همسرم به زندگی علمی ایشان حیاتی دوباره بخشید و یاد و خاطره او و دیگر شهیدان راه علم و دانش را در دل و ذهن جوانان و دانشجویان زنده نگه خواهد داشت.

مجموعه اهدایی شهید دکتر مسعود علی‌محمدی شامل 1044 عنوان کتاب، 53 نسخه نشریه، 9 منبع غیر کتابی (عکس، گذرنامه زیارتی و...)‌، ‌3 کارتن دستنوشته، مقالات و جزوه‌های درسی می‌شود.

شهید مسعود علی‌محمدی از نخستین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره دکترای فیزیک در ایران بود. این دانشمند هسته‌ای تعداد بسیاری مقاله ISI منتشر کرد.

تخصص اصلی شهید علی محمدی ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان‌شناسی بود.

وی بامداد 22 دی ماه سال 1388 هنگام خروج از منزل با انفجار یک بمب کنترل از راه دور توسط عاملان رژیم صیهونیستی ترور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها