دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
«عنصر اصلی» چرا فقط باید بر یک‌چیز تمرکز کرد

این کتاب با تمرکز بر اصلی ساده اما نادیده گرفته شده، توانست به میلیون‌ها نفر کمک کند تا بتوانند تاثیرات مثبت قابل ملاحظه‌ای در تمامی جنبه‌های زندگی خود، به‌وجود آورند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «عنصر اصلی» با عنوان فرعی «چرا فقط باید بر یک‌چیز تمرکز کرد اثر گری کلر» با ترجمه رضا اسکندری آذر از سوی نشر نون منتشر شد.

در بین مجموعه کتاب‌‌های خودیاری و کسب و کار که این روزها ویترین کتابفروشی‌ها را تسخیر کرده‌اند، کتاب‌هایی یافت می‌شود که چیزی فراتر از مباحث کلیشه و عمومی این مباحث را مطرح  می‌کنند. کتاب «عنصر اصلی» که به تازگی از سوی نشر نون منتشر شده است به مبحث توسعه فردی و نظام زندگی از منظر تمرکز و پیشرانی امور زندگی نگاهی داشته و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این حوزه در جهان بوده است. مثال‌ها و ارجاعاتی که نویسنده و سخنران در این کتاب می‌آورند از محصولات فرهنگی تجاری نام‌آشنای دنیای امروز است و این‌ست که تاثیرگذاری کتاب را تا حد زیادی بالا برده و در جایگاه کتاب سال وال‌استریت‌ژورنال قرار داده است.

تصور کنید زندگی یک ژانگولربازی است که باید در آن پنج توپ را بین زمین و هوا دست‌به‌دست کنید. این توپ‌ها کار، خانواده، سلامتی، دوستان و شرافت نام دارند و شما هر پنج توپ را بین زمین و هوا نگاه داشته‌اید. روزی متوجه می‌شوید که «کار» یک توپ لاستیکی است ــ اگر آن را به زمین بیندازید، دوباره برمی‌گردد بالا؛ اما چهار توپ دیگر، یعنی خانواده، سلامتی، دوستان و شرافت، همه از جنس شیشه هستند. هر کدام را بیندازید، خط می‌افتند، لب‌پر می‌شوند یا حتی ممکن است خرد شوند.

کتاب «عنصر اصلی» عادات مورد نیاز برای غلبه بر شش دروغی را شرح می‌دهد که مسیر موفقیت را مسدود می‌کنند. توصیه‌های این کتاب به شما کمک می‌کند هفت دزد زمان را شکست دهید، با استفاده از قوانین هدف، اولویت و بهره‌وری ــ به مثابة اهرم ــ نیروی خود را مضاعف‌ کنید و به نتایج خارق‌العاده دست یابید.

این کتاب با تمرکز بر اصلی ساده اما نادیده گرفته شده، توانست به میلیون‌ها نفر کمک کند تا بتوانند تاثیرات مثبت قابل ملاحظه‌ای در تمامی جنبه‌های زندگی خود، به‌وجود آورند. نویسندگان این کتاب در این کتاب ابتدا با بیان نکاتی نظیر استفاده از اصل 80/20 و اجتناب از انجام چند کار همزمان و توضیح در مورد آن‌ها، کمک می‌کنند تا از عوامل مزاحم دوری کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهند.  

در ادامه به بیان این موضوع می‌پردازند که اصلی‌ترین عامل موفقیت، این است که هر فرد عنصر اصلی را برای خود مشخص کند. عنصر اصلی  برای هر فرد، بسته به نوع و شرایط زندگی، روحیات، علاقه‌ها و شخصیت فرد، متفاوت است. با مشخص کردن عنصر اصلی است که می‌توان به اهداف، تلاش‌ها و تحمل سختی‌ها معنا بخشید، به آن‌ها جهت داد و به سوی موفقیت حرکت کرد.

گری کلر (متولد ۱۹۵۷) از موفق‌ترین چهره‌های کسب‌وکار در آمریکا است و آثار او همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در بازار نشر جهان بوده‌اند. عنصر اصلی تا کنون جوایز متعددی برده، بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته و به ۴۰ زبان مختلف ترجمه شده است.

«عنصر اصلی» با ترجمه رضا اسکندری آذر و در 234 صفحه و با تیراژ 1000 نسخه توسط نشر نون منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها