یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
استقبال از قاتل زنجیره‌ای

در زمانی کوتاه چاپ سوم رمان «خواهر من، قاتل زنجیره‌ای» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «خواهر من، قاتل زنجیره‌ای» رمان اوینکان بریثویت با ترجمه میلاد بابانژاد، الاهه مرادی توسط نشر نون منتشر شد.
 
نشر نون چاپ سوم رمان نامزد جایزه بوکر را با عنوان «خواهر من، قاتل زنجیره‌ای» منتشر کرد. در روزهایی که نگرانی از استقبال کتاب در بین ناشران وجود داشت رمان «خواهر من، قاتل زنجیره‌ای» به عنوان یکی از اولین کتاب‌هایی که بعد از بازگشایی کتابفروشی‌ها در ایران منتشر شد، مورد استقبال کتابخوانان ایرانی نیز قرار گرفت و در زمانی 45روزه این کتاب به چاپ سوم رسیده است.

تجربه مطالعه رمانی متفاوت و تاریک در ژانر معمایی که همزمان آمیخته با طنز است برای یک نویسنده کتاب‌اولی شهرتی متناسب به ارمغان آورده است. اوینکان بریثویت، نویسنده جوان بریتانیایی، در اولین کتابش فضایی غریب را تجربه می‌کند. «خواهر من، قاتل زنجیره‌ای» رمانی رازآلود و معمایی است که در فضایی با چاشنی طنز و هیجان به وقوع می‌پیوندد و از سایر رمان‌های هم‌ژانرش متمایز است. همین تمایز است که حسابی به مذاق خوانندگان و منتقدان خوش آمده است. بریثویت برای این رمان نه‌تنها جایزه بهترین کتاب معمایی لس‌آنجلس تایمز را از آن خود کرده، بلکه از یک طرف نامزد جایزه بوکر و بهترین رمان ادبیات داستانی زنان شده است و از طرف دیگر نامزد جایزه بهترین رمان دلهره‌آور معمایی و همچنین به عنوان بهترین کتاب اول از دیدگاه خوانندگان گودریدز معرفی شده است.

کورید، خواهر بزرگ‌تر آیولا، همیشه مسئولیت مراقبت از او را بر دوش خود احساس می‌کند. آیولا خواهری است که زیبایی‌اش زبانزد خاص و عام است، اما مردانی که وارد زندگی‌اش می‌شوند به سرنوشت خوبی دچار نمی‌شوند و کورید از این راز به‌خوبی آگاه است؛ اما وقتی پای دکتری که عاشقش است وسط می‌آید آیا باز هم می‌تواند او را به سمت آینده مبهمش رهسپار کند؟ نیویورک تایمز از این کتاب  به عنوانی رمانی پرمغز، تندوتیز و همراه با طنز تلخی که در نهایت کام شما را شیرین می‌کند یاد کرد و نوید داده که خواندن این کتاب را از یاد نخواهید برد.

ترجمه فارسی «خواهر من، قاتل زنجیره‌ای» را میلاد بابانژاد و الهه مرادی انجام داده‌اند و این کتاب در 248 صفحه توسط نشر نون روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها