یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان از برگزاری اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی در 18تیرماه، مصادف با روز ادبیات کودک و نوجوان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الله ناظری از برگزاری اختتامیه پویش نامه به سردار آسمانی در 18تیرماه، مصادف با روز ادبیات کودک و نوجوان، خبر داد و گفت: پس از ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی به دست دولت تروریست آمریکا، بلافاصله حوزه هنری کودک و نوجوان در راستای وظایف ذاتی خود اقدام به طراحی و اجرای پویش «نامه‌ای به سردار آسمانی» در گستره ملی و در قالب فراخوان دلنوشته‌های گروه‌های سنی کودک و نوجوان کرد که با استقبال خوب مخاطبان همراه شد.
 
ناظری با بیان این مطلب که از سراسر کشور دلنوشته‌ها و حرف‌های کودکان و نوجوانان خطاب به قهرمان بزرگ مقاومت اسلامی به دبیرخانه پویش ارسال شد، گفت: بیشترین آثار مربوط به کودکان استان‌های تهران، کرمان، تبریز و خراسان رضوی بود.
 
وی افزود: یکی از دغدغه­‌های برگزارکنندگان این پویش رسیدن به آثاری بود که از سوی مخاطب اصلی کودک و نوجوان نوشته شده باشد تا طعم نوشتن دلنوشته‌های واقعی کودک و نوجوان چشیده شود. لذا با حضور در مکان‌هایی که مخاطب کودک و نوجوان متناسب با شأن سردار دل‌ها وجود داشت دسترسی به دل‌نوشته‌های اصیل ایجاد شد.
 
سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان با اعلام این مطلب که دبیرخانه پویش تا پایان بهمن ماه 1398 اقدام به جمع آوری دل‌نوشته‌های کودکان و نوجوان کرد، گفت: پس از داوری مقدماتی 638 اثر رسیده به پویش نامه‌ای به سردار آسمانی آغاز و ۷۷ اثر به بخش داوری نهایی راه پیدا کردند. این آثار ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بود، ضمن اینکه نگارنده ۵۲ اثر دختران و ۲۵ اثر پسران بودند.
 
به گفته وی، مصطفی رحما‌ندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌‌های کودک و نوجوان، عباس محمدی مدیر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری سازمان تبلیغات و زینب سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی، داوری نهایی آثار را برعهده داشتند.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان در خاتمه گفت: برگزیدگان نهایی این پویش در مراسمی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات، و جمعی از مقامات لشکری و کشوری چهارشنبه 18 تیرماه 1399 همزمان با «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» معرفی و جوایز آنان اهداء خواهد شد. همچنین برترین آثار این پویش در قالب یک مجموعه کتاب منتشر می‌­شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها